EST-Floattech ogłasza, że jej systemy baterii zostały wybrane do w pełni elektrycznego modelu Multi Cat 1908 Electric (MuC 1908 E) stoczni Damen Shipyards.
Damen MuC 1908 E łączy sprawdzony i wszechstronny projekt z solidną i niezawodną technologią EST-Floattech, tworząc rozwiązanie bezemisyjne dla operacji roboczych. Jest to pierwszy w pełni elektryczny Multi Cat stoczni Damen, oparty na solidnych podstawach – model Multi Cat 1908 to sprawdzony produkt, który od ponad 25 lat jest wykorzystywany na całym świecie.
Jako zaufany partner w dziedzinie magazynowania energii morskiej, EST-Floattech dostarczy system baterii Octopus Series High Energy jako rozwiązanie magazynowania energii, umożliwiające w pełni elektryczny napęd statku oraz zasilanie urządzeń. Niezawodne działanie i optymalna efektywność energetyczna systemu baterii zostały zaprojektowane z myślą o tego typu dużych zastosowaniach i intensywnych operacjach, a także są zalecane dla systemów o pojemności do 10 MWh.
Dla modelu MuC 1908 E system baterii High Energy o pojemności prawie 2 MWh zasila w pełni elektryczny napęd statku oraz jego wyposażenie. Umożliwia to jednostce pływanie przez nawet dziesięć godzin na jednym ładowaniu z prędkością do 7 węzłów lub zapewnienie siły uciągu do 7 ton. Jako wielozadaniowa łódź robocza, MuC 1908 E wspiera takie działania, jak holowanie, pogłębianie czy obsługa kotwic, przy zerowej emisji operacyjnej.
– Z naszą ambicją zwiększania zrównoważonego rozwoju morskiego chcieliśmy stworzyć wszechstronną łódź roboczą, która zapewni wydajność bezemisyjną w szerokim zakresie operacji. Wybór systemu baterii Octopus Series High Energy firmy EST-Floattech dla Multi Cat 1908 Electric był strategiczną decyzją. Modułowa konstrukcja i wysoka gęstość energii tego systemu idealnie wpisują się w nasze cele dotyczące efektywności i zrównoważenia operacji morskich – mówi Jeroen van Woerkum, Dyrektor Zarządzający Damen Shipyards Hardinxveld.
– Jesteśmy dumni z współpracy z Damen Shipyards przy projekcie Multi Cat 1908 Electric. Projekt ten podkreśla potencjał naszych rozwiązań bateryjnych w dużych zastosowaniach i pokazuje wpływ innowacji na elektryfikację morską. Damen Multi Cat 1908 Electric to doskonały przykład zdolności branży do wdrażania zrównoważonej technologii w koncepcjach łodzi roboczych, które tradycyjnie były napędzane silnikami diesla – dodał Jelle Meindertsma, Menedżer Sprzedaży w EST-Floattech.
Damen Shipyards Group działa od ponad 95 lat i oferuje rozwiązania morskie na całym świecie poprzez projektowanie, budowę, przebudowę i naprawę statków oraz ich komponentów. Integrując systemy, tworzy innowacyjne, wysokiej jakości platformy, które zapewniają klientom maksymalną wartość dodaną.
Damen prowadzi działalność w 35 stoczniach i 20 innych firmach w 20 krajach, wspieranych przez globalną sieć sprzedaży i usług. Rocznie dostarcza około 100 jednostek o łącznej wartości produkcji przekraczającej 3 miliardy euro. Zapewnia bezpośrednie zatrudnienie dla około 12 500 osób. Dąży do wywierania pozytywnego wpływu na lokalne środowisko i społeczeństwo.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek