W związku z otwarciem tunelu pod Świną spekulowało się o kursach promów Bielik, które przez lata transportowały pasażerów do centrum Świnoujścia znajdującego się na wyspie Uznam. W połowie lipca liczba kursów ma zostać zmniejszona, jednak jak się okazuje - zmiana ta jest teraz pod dużym znakiem zapytania.
Zapotrzebowanie wśród pieszych i rowerzystów na korzystanie z przeprawy promowej jest tak duże, że zmniejszenie liczby ich kursów mogłoby wywołać spory chaos.
W tej chwili promy kursują co 20 minut, jednak od 14 lipca częstotliwość ta miała wynosić 30 minut.
- Zapotrzebowanie na promy, zwłaszcza w godzinach szczytu, jest bardzo duże. Zobaczymy jakie będą decyzje w sezonie letnim i jak będziemy pływać potem, po 31 sierpnia. Jest mnóstwo turystów, rowerzystów, zwłaszcza korzystających z pięknych tras rowerowych świnoujskich, okolic, zachodniopomorskiego czy tras już za granicą. Tych osób przemieszczających się promami są tysiące - mówi dla Radia Szczecin Paweł Szynkaruk, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Świnoujściu.
Promy Bielik są obsługiwane przez Żeglugę Świnoujską. Obsługują one połączenie promowe przez Świnę w Świnoujściu pomiędzy położoną na wyspie Wolin dzielnicą Warszów a śródmieściem Świnoujścia leżącym na wyspie Uznam.
Na ich pokładzie mieści się około 33 samochodów osobowych i dostawczych i blisko 700 osób. Na promach znajduje się specjalny pokład dla skuterów, rowerów i motocykli.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów