Jak podaje Okmarit Sp. z o.o., do gdańskiego Naftoportu wpłynął w ubiegłym tygodniu tankowiec do przewozu ropy naftowej (Crude Oil Tanker). Na swoim pokładzie przewoził 100 tys. ton surowca z Norwegii.
Firma podkreśliła, dzięki zaangażowaniu zespołu agencyjnego oraz współpracy z partnerami obsługa zawinięcia poszła sprawnie i bezproblemowo. Aktualnie statek znajduje się w Amsterdamie, gdzie zawinął 26 listopada.
Estrella (IMO: 9696761) to tankowiec zbudowany w 2014 roku, pływający pod banderą Bahamów. Ma 229 metrów długości i 42 metry szerokości. Jego nośność wynosi 57312 GT.
W ubiegłym roku Naftoport obsłużył 471 zbiornikowców, a na jego terenie dokonano przeładunki ropy naftowej i paliw liczące 36,6 mln ton, co oznaczało wzrost o 49% w porównaniu z 2022 rokiem. Znaczenie tego obiektu wzrosło po 24 lutym 2022 roku, gdy Rosja dokonała napaści na Ukrainę, co pociągnęło za sobą sankcje na dostawy rosyjskiego surowca, a tym samym poszukiwanie alternatywy.
Obecnie terminal w Gdańsku przyjmujący dostawy ropy naftowej jest jedynym źródłem tego surowca dla potrzeb Polski, a jego rola będzie rosnąć także międzynarodowo. Na infrastrukturę portową składają się obiekty hydrotechniczne wraz z urządzeniami do cumowania statków i instalacjami technologicznymi, pięcioma stanowiskami przeładunkowymi o potencjale przeładunkowym 36 mln ton ropy naftowej i 4 mln produktów ropopochodnych rocznie.
Do Bazy Paliw mogą zawijać tankowce wielkości od 6 tys. ton do 300 tys. ton DWT oraz długości do 340 metrów i zanurzeniu 15 metrów. Ograniczenie zanurzenia statków obsługiwanych w Bazie do 15 metrów wynika z niedostatecznej głębokości Cieśnin Duńskich. Wprowadzanie statku do portu odbywa się w asyście holowników, należących do największych i najnowocześniejszych na Morzu Bałtyckim.
Okmarit Sp. z o.o. jest morską agencją transportową świadczącą usługi w zakresie szeroko pojętego transportu morskiego i lądowego, działająca od 1991 roku. Obsługuje wszystkie rodzaje statków i towarowych jednostek pływających. Oferowane przez firmę usługi spedycyjne w Trójmieście to: transport ładunków ponadnormatywnych, obsługa statków, frachtowanie czy shipping morski odbywają się w zastosowaniem zaawansowanych procedur logistycznych umożliwiających stałe kontrolowanie jednostki pływającej oraz dostosowywanie rozwiązań pod zapotrzebowania klientów. Oferta obejmuje zarówno transport morski, jak i multimodalny – łącząc różne formy przewozu, takie jak transport drogowy, kolejowy i lotniczy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął