Z analizy opublikowanej przez Danish Shipping wynika, że w 2022 roku duńskie firmy zamówiły 51 nowych statków. 25 z nich może korzystać z zielonych paliw.
– To pokazuje, że przedsiębiorstwa żeglugowe są świadome swoich obowiązków. I wyraźnie pokazuje, że duńskie przedsiębiorstwa żeglugowe nie tylko mówią o zielonej transformacji – powiedziała Maria Skipper Schwenn, dyrektor wykonawcza ds. klimatu, środowiska i bezpieczeństwa w Danish Shipping. – Te firmy przewodzą i obecnie wodują statki, które są warunkiem wstępnym zielonej transformacji żeglugi do 2050 r. – dodała.
W zeszłym roku duńskie firmy żeglugowe zamówiły łącznie 44 nowe statki. Tegoroczna liczba zamówień jest więc wyższa o siedem procent. Analiza Danish Shipping pokazuje ponadto, że po raz pierwszy od 2015 roku liczba duńskich zamówień wzrosła. Może to być związane z koniecznością wymiany flot w związku z wymogami dekarbonizacyjnymi.
Fot. Depositphotos
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę
Mapa historycznej Stoczni Gdańskiej
Fincantieri podpisuje z Carnival Corporation umowę na trzy wielkie statki wycieczkowe
„Freedom & Solidarity” w Gdyni, w stoczni CRIST
Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.