Z analizy opublikowanej przez Danish Shipping wynika, że w 2022 roku duńskie firmy zamówiły 51 nowych statków. 25 z nich może korzystać z zielonych paliw.
– To pokazuje, że przedsiębiorstwa żeglugowe są świadome swoich obowiązków. I wyraźnie pokazuje, że duńskie przedsiębiorstwa żeglugowe nie tylko mówią o zielonej transformacji – powiedziała Maria Skipper Schwenn, dyrektor wykonawcza ds. klimatu, środowiska i bezpieczeństwa w Danish Shipping. – Te firmy przewodzą i obecnie wodują statki, które są warunkiem wstępnym zielonej transformacji żeglugi do 2050 r. – dodała.
W zeszłym roku duńskie firmy żeglugowe zamówiły łącznie 44 nowe statki. Tegoroczna liczba zamówień jest więc wyższa o siedem procent. Analiza Danish Shipping pokazuje ponadto, że po raz pierwszy od 2015 roku liczba duńskich zamówień wzrosła. Może to być związane z koniecznością wymiany flot w związku z wymogami dekarbonizacyjnymi.
Fot. Depositphotos
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich