12 września Grupa Damen Shipyards podpisała umowę z WUŻ Port and Maritime na holownik ASD Tug 2111. Statek będzie ósmym holownikiem Damen eksploatowanym przez polską firmę holowniczą. W ostatnich latach WUŻ rozbudowywał swoją flotę w odpowiedzi na rozwój Portu Gdańsk.
Najnowszy holownik jest obecnie budowany w Damen Shipyards Changde w Chinach w ramach przygotowań do dostawy w przyszłym roku. ASD Tug 2111 będzie jednym z najbardziej kompaktowych statków we flocie WUZ. Jego 21-metrowa długość sprawia, że holownik jest idealnym rozwiązaniem do pracy w ciasnych przestrzeniach Portu Wewnętrznego w Gdańsku.
Pomimo niewielkich rozmiarów, ASD Tug 2111 oferuje do 50 ton uciągu na palu. Statek jest najnowszym dodatkiem do gamy holowników kompaktowych Damen. Konstrukcja łączy sprawdzoną technologię z innowacyjnością, aby zapewnić bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój, niezawodność i wydajność wymaganą przez nowoczesne operacje portowe.
Aby zaspokoić potrzeby swoich klientów, Damen jest w stanie dostosować standardowy projekt swoich holowników. Dla WUŻ, Damen przygotowuje holownik ASD 2111 z pakietem zimowym, możliwościami przeciwpożarowymi FiFi 1 i innymi modyfikacjami, aby umożliwić mu pracę w terminalu LNG w Porcie Gdańsk.
Port rozwijał się w ostatnich latach. Aby to wesprzeć, WUŻ zainwestował w szereg nowych holowników, w tym znaczną liczbę statków Damen.
Statki dołączyły do innych typów holowników Damen we flocie firmy, jak wyjaśnia Marek Wengrzyn, prezes WUŻ.
- Cenimy sobie wieloletnią współpracę z firmą Damen. W ciągu ostatnich lat różnorodność portfolio holowników Damen znacząco przyczyniła się do rozwoju naszej floty. Gama statków, które obecnie obsługujemy, zapewnia nam wszechstronność w oferowaniu kompleksowych usług holowniczych w porcie - mówi Marek Wengrzyn.
- Byliśmy bardzo zadowoleni z otrzymania najnowszego zamówienia na holownik ASD 2111 od WUŻ. Podkreśla to poziom zaufania i współpracy, jaki istnieje między naszymi firmami. Z niecierpliwością czekam na dalszy rozwój naszych wzajemnie korzystnych relacji podczas budowy tych holowników i w przyszłości - mówi Justin Rietveld, kierownik sprzedaży Damen na Europę Wschodnią i Południowo-Wschodnią.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów