Dynamiczny rozwój Portu Gdańsk oraz inwestycje prowadzone w obrębie portu spowodowały, iż „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. podpisał 12 września tego roku kontrakt na zakup
kolejnego holownika.
W chwili obecnej nowy holownik jest w trakcie budowy w stoczni Damen Shipyards Changde w Chinach. Nowa jednostka to ASD 2111, o długości 21 metrów i uciągu na palu 50 ton. Holownik będzie posiadał klasę Fire Fighting 1. Ma wzmocnić posiadaną już przez „WUŻ” Gdańsk flotę zapewniając bezpieczeństwo, komfort, jakość i ergonomię pracy zarówno dla pracowników jak i obsługi statków wchodzących do Portu Gdańsk.
Dysponując systematycznie rozbudowywaną flotą jednostek pływających i zatrudniając ponad 200 osób „WUŻ” Gdańsk jest największą i zarazem ostatnią polską firmą holowniczą posiadającą wyłącznie polski kapitał. Sukcesy i rozwój zawdzięczać ma dzięki nowym inwestycjom i nieustannej modernizacji posiadanej floty. Kładzie także nacisk na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, których zaangażowanie oraz wieloletnie doświadczenie przekłada się wprost proporcjonalnie na wysoką jakość i profesjonalizm świadczonych usług.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów