Agencja ONZ, która nadzoruje działalność żeglugową, wyraziła po raz kolejny narastające obawy w związku z działalnością floty tankowców cieni - wezwała rządy do podjęcia dalszych kroków w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
Komitet Międzynarodowej Organizacji Morskiej wyraził również obawy dotyczące bezpieczeństwa transferów między statkami - w ramach których tankowce przeładowują ropę z jednego statku na drugi na morzu.
Organizacja stanowczo stwierdziła, że państwa, które dowiadują się o statkach, które wyłączają swoje transpondery, powinny być poddane większej liczbie inspekcji.
Inwazja Rosji na Ukrainę i późniejsze sankcje zachodnich rządów - dramatycznie zmieniły szlaki handlowe dla ropy. Podczas gdy więcej rosyjskiej ropy płynie do Azji, transport stał się również bardziej mroczny. Handlowcy coraz częściej przeładowują ropę pomiędzy flotą cieni - starzejących się tankowców na międzynarodowych wodach u wybrzeży Ceuty, hiszpańskiej enklawy w Afryce Północnej.
Źródło: gcaptain
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów