• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CMA CGM przejmuje udziały w hiszpańskich terminalach w celu rozszerzenia działalności regionalnej

kw

09.06.2023 14:06
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM przejmuje udziały w hiszpańskich terminalach w celu rozszerzenia działalności regionalnej

Partnerzy portalu

Grupa CMA CGM ogłosiła, że przejmie udziały w dwóch terminalach w Hiszpanii, kontynuując deklarowaną strategię zwiększania inwestycji w infrastrukturę w celu wsparcia wzrostu swojej działalności w zakresie żeglugi i intermodalności. Dzięki inwestycjom w terminale znajdujące się w Walencji i Bilbao, grupa informuje, że będzie miała prawie 10,7 mln TEU pojemności w swoich operacjach terminalowych na obszarze Morza Śródziemnego.

Podkreślając, że Morze Śródziemne jest skrzyżowaniem dróg pomiędzy Afryką, Azją i Europą, grupa twierdzi, że region ten stanowi główny obszar rozwoju jej transportu morskiego, operacji portowych i logistyki. Obecnie mają udziały kapitałowe w łącznie 56 terminalach portowych, m.in. w Marsylii-Fos we Francji, Tangerze, Sewilli, Malcie, Grecji, Egipcie i Trypolisie na obszarze Morza Śródziemnego. Firma zobowiązała się również do planu inwestycyjnego mającego na celu odbudowę i modernizację terminali w Bejrucie, Libanie po tragicznej eksplozji.

Dzisiejsza umowa zakłada, że CMA CGM przejmie udziały w COSCO SHIPPING Ports (Spain) od TPIH Iberia. Na podstawie warunków umowy, uzyskają pośredni udział w wysokości 49% w CSP Iberian Valencia Terminal i pośredni udział w wysokości 38% w CSP Iberian Bilbao.

CMA CGM podkreśla, że CSP Bilbao jest strategicznie położony dla połączenia Hiszpanii z głównymi portami w północnej Europie. CMA CGM obsługuje swoje krótkodystansowe usługi wewnątrz Europy Atlantyckim Oceanem z tego terminalu.

CSP Bilbao ma pojemność 950 000 TEU. Obiekt obejmuje ponad 100 akrów z ponad 1,3 km nabrzeża o głębokości niemal 21 m. Posiada siedem dźwigów nabrzeżowych i jest zarówno wiodącym terminalem na północy Hiszpanii, jak i wiodącym miejscem transportu kontenerowego na obszarze Półwyspu Iberyjskiego i południowo-zachodniej Francji.

CSP Valencia ma pojemność 3,5 mln TEU, co czyni go jednym z największych terminali kontenerowych w Hiszpanii. Obejmuje ponad 350 akrów z ponad 2,3 km nabrzeża o głębokości ponad 15,2 m. Posiada 21 dźwigów nabrzeżowych. CSP Valencia jest zarówno terminalem dla lokalnego ładunku hiszpańskiego, jak i główną bramą do Madrytu.

Podkreślają również, że oba terminale oferują silne połączenia intermodalne i mają możliwość rozszerzenia działalności poprzez wykorzystanie szerokiej gamy usług przewozowych i połączeń intermodalnych firmy. CMA CGM nazywa przejęcie strategicznym krokiem w zwiększaniu swojej obecności na obszarze Morza Śródziemnego, które będzie również uzupełniać ich terminale w Algeciras i Sewilli.

Podobnie jak inne wiodące firmy żeglugowe, grupa stara się zwiększać swoje operacje terminalowe. W zeszłym roku ogłosili przejęcia terminali w Los Angeles i porcie Nowy Jork. Firma jest również partnerem wraz z Hutchison Ports i COSCO w rozbudowie działalności Suez Canal Container Terminal (SCCT), który znajduje się w pobliżu południowego krańca Kanału Sueskiego i na zachodzie Egiptu, niedaleko Aleksandrii.

Fot. Depositphotos

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.