W stoczni Chengxi Shipyard Co. Ltd. w piątek 18 lutego odbyło się nadanie imienia oraz przekazanie armatorowi, Chińsko-Polskiemu Towarzystwu Okrętowemu S.A. Chipolbrok, statku o numerze budowy CX0697. Jednostka otrzymała imię m/v Herbert, a jego matką chrzestną została Monika Walkusz-Wiechna.
W ceremonii udział wzięli przedstawiciele stoczni, armatora, towarzystw klasyfikacyjnych nadzorujących budowę w systemie dual class - Polskiego Rejestru Statków S.A. i DnV - oraz reprezentant polskich władz, Konsul RP w Szanghaju, Marek Ciesielczuk z małżonką.
M/v Herbert to jedna z czterech jednostek heavy-lift multi-purpose przeznaczonych do przewozu różnego rodzaju ładunków, w tym o nietypowych gabarytach, budowanych w chińskiej stoczni dla Chipolbroku. To również jedna z dwóch jednostek nadzorowanych przez Polski Rejestr Statków wspólnie z DnV. PRS wystawił jednostce tymczasowe świadectwo klasy i świadectwo maszynowe.
Dodajmy, że cześć statek nazwano na cześć wybitnego polskiego poety Zbigniewa Herberta. Podczas dziewiczego rejsu statkiem będzie dowodził kapitan Krzysztof Trocha.
PRS to okrętownictwo i żegluga, ale nie tylko
Warto podkreślić, że Polski Rejestr Statków S.A. (PRS) prowadzi niezależną działalność rzeczoznawczą na rynku międzynarodowym.
Instytucja ta dba o formułowanie wymagań, nadzór i wydawanie odpowiednich dokumentów, pomagając w ten sposób urzędnikom, ubezpieczycielom i swoim klientom. A wszystko po to by zapewnić bezpieczeństwo ludzi, obiektów pływających, lądowych, ładunków i środowiska naturalnego.
– Działalność którą prowadzi PRS, można podzielić na zasadnicze grupy. To nadzory na zgodność z wymaganiami własnych przepisów klasyfikacji i budowy, konwencji międzynarodowych oraz przepisów państwowych w odniesieniu do statków morskich, statków śródlądowych, łodzi i jachtów, okrętów wojennych i innych obiektów o przeznaczeniu specjalnym dla obronności i bezpieczeństwa państwa – tłumaczy Marcin Wojciechowski, kierownik biura marketingu w PRS.
– Na tym jednak nie koniec. Wymienić tu należy również konstrukcje stalowe, rurociągi i instalacje przemysłowe oraz obiekty lądowe, kontenery, materiały i wyroby firm serwisowych i wytwórni – dodaje.
PRS zajmuje się m.in certyfikacją wyrobów i osób na zgodność z dyrektywami Unii Europejskiej, certyfikacją systemów zarządzania, rzeczoznawstwem (ekspertyzy i doradztwo techniczne, analizy techniczno-finansowe), szkoleniami (seminaria, konferencje), a także działalnością naukowo-badawczą.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek