Statek Chipolbrok o nazwie Nowowiejski zawinął do Portu Gdańsk ze środy na czwartek (19/20 stycznia). W ten sposób zakończył swoją podróż importową z Dalekiego Wschodu.
Statek zacumował przy Nabrzeżu Oliwskim, gdzie trwał rozładunek urządzeń i maszyn przeznaczonych dla krajowych odbiorców m.in suwnicy bramowej dla odbiorcy w Katach Wrocławskich oraz elementy wyposażenia cementowni w Małogoszczy.
– W czasie postoju Nowowiejskiego w Gdańsku statek załaduje również ładunki do portu Mumbaj oraz do Szanghaju rozpoczynając jednocześnie swoją kolejną eksportową podróż do portów Morza Czerwonego, Indii, Chin i Dalekiego Wschodu – poinformował portal GospodarkaMorska.pl Radosław Chmieliński, dyrektor Wydziału Żeglugowego w Chipolbrok w Gdyni.
I jak dodał, po wizycie w Gdańsku statek uda się do portu w Szwecji (Norrkoping), a następnie do Hamburga, Antwerpii oraz do Hiszpanii (Gijon) po różnorodne ładunki drobnicowe, maszyny i urządzenia przemysłowe, w tym ciężki transformator o wadze 350 ton z Antwerpii do Szanghaju.
– Wymienić tu trzeba również kolejną już partię elementów wyposażenia ekologicznej elektrowni gazowej "The Rayong CCGT" z Niemiec i Szwecji do lokalizacji położonej około 175 km na południe od Bangkoku w Tajlandii – wylicza dyrektor Chmieliński.
Innym ciekawym ładunkiem jest maszyna do wiercenia tuneli podziemnych (TBM - Tunnel Boring Machine).
– Ne tę maszynę składa się łącznie 77 elementów i ponad 5 tys. ton frachtowych. Statek załaduje ją z Antwerpii do portu Mumbaj w Indiach. Całość dopełni pokładowy ładunek - ponad 100 pełnych kontenerów z Gijon do portu Jeddah w Arabii Saudyjskiej – dodał.
Zakończenie podróży statku Nowowiejski planowane jest na przełomie marca i kwietnia w Chinach.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?