• <
Famor_1100x200_2022

Bota Technik ma swój udział w budowie gdańskich lodołamaczy

26.01.2022 23:11
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Bota Technik ma swój udział w budowie gdańskich lodołamaczy

Partnerzy portalu

Bota Technik ma swój udział w budowie gdańskich lodołamaczy - GospodarkaMorska.pl
Fot. GospodarkaMorska.pl

Bota Technik to ekspert w serwisie i budowie morskich systemów napędowych. Gdańska firma dostarczyła kompletne układy napędowe do wszystkich czterech lodołamaczy: Pumy, Narwala, Nerpy i Manata. Jak mówi w rozmowie z GospodarkąMorską.pl, dyrektor Działu Sprzedaży firmy, projekt lodołamaczy dla Gdańska był dla Boty Technik ważnym elementem rozwoju.

Gdańskie lodołamacze zostały ochrzczone w listopadzie. Puma, Narwal, Nerpa i Manat to jednostki wielofunkcyjne, ich wartość to sumie prawie 80 mln zł. Dla Wód Polskich zbudowała je szczecińska Morska Stocznia Remontowa "Gryfia".

CZYTAJ więcej: Puma, Narwal, Nerpa i Manat już ochrzczone. Wody Polskie mają nowe lodołamacze [WIDEO]

Natomiast gdańska Bota Technik, dostarczyła kompleksowe rozwiązanie napędowe dla wszystkich czterech lodołamaczy uczestnicząc w projekcie od samego początku.

– W trakcie trwania projektu uruchamialiśmy kolejne specjalistyczne działy w firmie. Chcieliśmy możliwie najbardziej kompleksowo odpowiedzieć na potrzeby klienta. Braliśmy udział w dialogu technicznym na linii armator - stocznia - PRS - nasze biuro konstrukcyjne podczas omawiania niezbędnych do spełnienia wymogów towarzystwa klasyfikacyjnego w zakresie klasy lodowej i specyficznych oczekiwań klienta końcowego – tłumaczy Maciej Nowak, dyrektor Działu Sprzedaży Bota Technik.

Bota Technik zaproponowała kompleksowe rozwiązanie napędowe, poczynając od samego silnika (oferując produkt Cumminsa, jednej z naszych 12 autoryzacji) poprzez przekładnię, linię wałów - aż do śruby.

– Nad całością rozwiązania czuwał nasz, zaprojektowany pod nadzorem PRS, układ sterowania napędem Bota Hurricane – podkreśla dyrektor Nowak. – Ponadto wspieraliśmy stocznię w trakcie instalacji urządzeń, które dostarczyliśmy oraz uruchamialiśmy poszczególne systemy. Obecnie nasz Dział Serwisu pomaga obsługiwać technicznie lodołamacze w zakresie eksploatacyjnym – komentuje.

CZYTAJ również: Bota Technik rośnie w siłę. Zrealizowana inwestycja to podwojenie możliwości [WIDEO]

> Dostawa kompletnego układu napędowego na Lodołamacz Czołowy LC1200 Puma

W skład układu napędowego wchodzi:

  • Silnik Główny Cummins QSK 38 – 1044KW Heavy Duty
  • Sprzęgło Vulkan VULKARDAN F 5715
  • Przekładnia ZF 5356NR
  • Linia wałów Piening Propeller
  • Uszczelnienie linii walów Kemel CX220/CX200
  • Śruba napędowa Piening Propeller CPP
  • Układ sterowania napędem Bota Technik Hurricane

 > Dostawa kompletnych układów napędowych na Lodołamacze Liniowe LL800 Narwal, Nerpa, Manat.

W skład układu napędowego wchodzi:

  • Silnik Główny Cummins QSK 19 – 597W Heavy Duty
  • Sprzęgło Vulkan VULKARDAN F 5424
  • Przekładnia ZF W3355
  • Linia wałów Piening Propeller
  • Uszczelnienie linii walów Kemel CX180
  • Śruba napędowa Piening Propeller CPP
  • Układ sterowania napędem Bota Technik Hurricane

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34700,00 $ tona 2,44% 20 maj
 Cynk 3754,00 $ tona 2,93% 20 maj
 Aluminium 2930,00 $ tona 3,72% 20 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.