Bota Technik to ekspert w serwisie i budowie morskich systemów napędowych. Gdańska firma dostarczyła kompletne układy napędowe do wszystkich czterech lodołamaczy: Pumy, Narwala, Nerpy i Manata. Jak mówi w rozmowie z GospodarkąMorską.pl, dyrektor Działu Sprzedaży firmy, projekt lodołamaczy dla Gdańska był dla Boty Technik ważnym elementem rozwoju.
Gdańskie lodołamacze zostały ochrzczone w listopadzie. Puma, Narwal, Nerpa i Manat to jednostki wielofunkcyjne, ich wartość to sumie prawie 80 mln zł. Dla Wód Polskich zbudowała je szczecińska Morska Stocznia Remontowa "Gryfia".
CZYTAJ więcej: Puma, Narwal, Nerpa i Manat już ochrzczone. Wody Polskie mają nowe lodołamacze [WIDEO]
Natomiast gdańska Bota Technik, dostarczyła kompleksowe rozwiązanie napędowe dla wszystkich czterech lodołamaczy uczestnicząc w projekcie od samego początku.
– W trakcie trwania projektu uruchamialiśmy kolejne specjalistyczne działy w firmie. Chcieliśmy możliwie najbardziej kompleksowo odpowiedzieć na potrzeby klienta. Braliśmy udział w dialogu technicznym na linii armator - stocznia - PRS - nasze biuro konstrukcyjne podczas omawiania niezbędnych do spełnienia wymogów towarzystwa klasyfikacyjnego w zakresie klasy lodowej i specyficznych oczekiwań klienta końcowego – tłumaczy Maciej Nowak, dyrektor Działu Sprzedaży Bota Technik.
Bota Technik zaproponowała kompleksowe rozwiązanie napędowe, poczynając od samego silnika (oferując produkt Cumminsa, jednej z naszych 12 autoryzacji) poprzez przekładnię, linię wałów - aż do śruby.
– Nad całością rozwiązania czuwał nasz, zaprojektowany pod nadzorem PRS, układ sterowania napędem Bota Hurricane – podkreśla dyrektor Nowak. – Ponadto wspieraliśmy stocznię w trakcie instalacji urządzeń, które dostarczyliśmy oraz uruchamialiśmy poszczególne systemy. Obecnie nasz Dział Serwisu pomaga obsługiwać technicznie lodołamacze w zakresie eksploatacyjnym – komentuje.
CZYTAJ również: Bota Technik rośnie w siłę. Zrealizowana inwestycja to podwojenie możliwości [WIDEO]
> Dostawa kompletnego układu napędowego na Lodołamacz Czołowy LC1200 Puma
W skład układu napędowego wchodzi:
> Dostawa kompletnych układów napędowych na Lodołamacze Liniowe LL800 Narwal, Nerpa, Manat.
W skład układu napędowego wchodzi:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów