Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Aktualnie statek stoi w Kanale Kaszubskim i czeka na lepszą pogodę, aby wypłynąć do Finlandii.
Sekcje powstawały w Gdańsku przez ostatnie 30 tygodni. Blok jest już pomalowany i trafi do klienta w wysokim stopniu wyposażenia. Jak zapewnia Przemek Kaszubowski, Dyrektor Handlowy i Zarządzania Projektami w Marine Projects, to kolejna udana współpraca z Meyer Turku.
– Współpracujemy już od kilku lat, a z grupą Meyer od ponad 20 lat – podkreśla.
Przedsiębiorstwo Royal Caribbean International zleciło stoczni Meyer Turku budowę 3 gigantycznych wycieczkowców nowej klasy Icon o tonażu 250,8 tys. GT i długości 365 m. Czyni je to większymi od dotychczasowych rekordzistów – statków klasy Oasis. Z pokładami zaprojektowanymi do zakwaterowania aż 5600 pasażerów, cruisery te gwarantują przestronność i komfort na niespotykaną dotąd skalę. Poza imponującymi rozmiarami Icony wyróżniają się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Są napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG), co wpisuje się w misję dekarbonizacji żeglugi.
Pierwszy egzemplarz, Icon of the Seas, został dostarczony zamawiającemu w listopadzie ubiegłego roku. Aktualnie trwa budowa Star of the Seas, drugiej jednostki z serii, o numerze budowy 1401, która wedle planów zostanie przekazany armatorowi w 2025 r. Ostatni, trzeci wycieczkowiec klasy Icon, którego nazwa nie jest jeszcze znana, ma z kolei trafić do Royal Carribean w 2026 r. Ceremonia cięcia blach pod jego budowę miała miejsce 12 stycznia br.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów