gm24
12 lutego miasto Antwerpia i Miasto Brugia osiągnęły porozumienie w sprawie połączenia swoich portów. Oznacza to początek procesu zjednoczenia, którego sfinalizowanie ma potrwać rok. Po ukończeniu porty będą działać pod wspólną nazwą „Port Antwerpia-Brugia”.
Dzięki fuzji pozycja portów w Antwerpii i Zeebrugge w globalnym łańcuchu dostaw zostanie znacząco wzmocniona. Połączony port stanie się najważniejszym portem kontenerowym (157 mln ton / rok), jednym z największych portów drobnicowych i największym portem przeładunkowym pojazdów w Europie. Ponadto port będzie odpowiadał za ponad 15% tranzytu płynnego gazu ziemnego w Europie i oczywiście pozostanie najważniejszym ośrodkiem chemicznym Europy. Wreszcie będzie to największy port dla statków wycieczkowych w krajach Beneluksu. Z łączną przepustowością 278 mln ton rocznie, zunifikowany port będzie w stanie umocnić swoją pozycję na świecie.
- W wyniku połączenia porty będą mogły umocnić swoją pozycję w globalnym łańcuchu dostaw i kontynuować drogę w kierunku zrównoważonego wzrostu. Ponadto zunifikowany port będzie bardziej odporny na wyzwania przyszłości i będzie odgrywał wiodącą rolę w przejściu na gospodarkę niskoemisyjną. Naszą ambicją jest, aby Port Antwerpia-Brugia stał się pierwszym na świecie portem, który pogodzi gospodarkę, ludzi i klimat - informują w komunikacie przedstawiciele portów.
W ramach wspólnego planu oba porty określiły trzy strategiczne priorytety - zrównoważony wzrost, odporność i przywództwo w transformacji energetycznej i cyfrowej.
Zrównoważony rozwój: „Razem możemy więcej”
Porty w Antwerpii i Zeebrugge w dużej mierze się uzupełniają. Na przykład Antwerpia specjalizuje się w obsłudze i magazynowaniu kontenerów, drobnych towarów masowych i produktów chemicznych, podczas gdy Zeebrugge jest głównym portem dla ruchu RoRo, obsługi kontenerów i przeładunku płynnego gazu ziemnego.
Bliższa współpraca umożliwi utrwalenie trwałego wzrostu nie tylko w odniesieniu do udziału w rynku poszczególnych portów, ale także wspólnego udziału w rynku obu portów.
Aby zmaksymalizować wartość dodaną ze zjednoczenia portów, Port Antwerpia-Brugia będzie dążył do rozwoju i optymalnego wykorzystania wzajemnych połączeń między dwoma portami. Transport towarów koleją między dwoma lokalizacjami będzie wiązany, ruch na ujściach rzek (statkami śródlądowymi na Morzu Północnym) zostanie zoptymalizowany, a na liście priorytetów znajdą się również połączenia rurociągowe.
Podjęte strategiczne inwestycje, takie jak nowa śluza morska w Zeebrugge i dodatkowa infrastruktura do przeładunku kontenerów w Antwerpii, będą kontynuowane. Przyszłe inwestycje będą oceniane z ujednoliconej perspektywy operacyjnej.
Drugi port w Europie
Największy belgijski port od lat utrzymuje się na drugim miejscu w Europie pod względem przeładunków. Przed nim plasuje się port w Rotterdamie, a za nim Port Hamburg. W ogólnej klasyfikacji ten układ pozostanie niezmieniony jednak w przypadku, na przykład, kontenerów rywalizacja może wyraźnie wzrosnąć.
W 2019 roku w Antwerpii przeładowano 238,18 mln ton. w tym 11,86 mln TEU. Jednocześnie port w Zeebrugge przeładował 45,8 mln ton, 1,8 mln TEU kontenerów
Port Rotterdam przeładował 469,4 mln ton, 14.8 mln TEU.
Port Hamburg przeładował 136,6 mln ton w tym 9,3 mln TEU kontenerów.
Sektor żeglugi masowej musi zmniejszyć emisję CO2
PCC Intermodal chce zwiększyć częstotliwość połączeń z Ukrainą
Kolejny żuraw portowy Liebherr LHM 550 zwiększy rozwój portu w Norwegii
Kolejny etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - betonowanie płyty dolnej śluzy [foto, wideo
Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością
Anwil szuka wykonawcy do zaprojektowania i budowy terminalu morskiego w Porcie Gdańsk
Ropa brent | 67,94 $ | baryłka | 1,45% | 07:57 |
Cyna | 25090,00 $ | tona | 2,39% | 2 mar |
Cynk | 2820,00 $ | tona | 1,15% | 2 mar |
Aluminium | 2176,00 $ | tona | 1,02% | 2 mar |
Pallad | 2338,00 $ | uncja | 0,56% | 07:52 |
Platyna | 1124,70 $ | uncja | -0,50% | 07:57 |
Srebro | 25,25 $ | uncja | -0,47% | 07:57 |
Złoto | 1693,80 $ | uncja | -0,06% | 07:57 |