Amerykański oddział australijskiego koncernu stoczniowego otrzymał kontrakt o wartości 450 mln dolarów od General Dynamics Electric Boat. Kontrakt umożliwi Austal USA zwiększenie mocy produkcyjnych w swoim zakładzie na terenie USA w celu wsparcia bazy przemysłowej okrętów podwodnych US Navy
Przyznanie tego kontraktu ma zapewnić stoczni Austal USA, mieszczącej się w Mobile w stanie Alabama, wzmocnienie istniejącej infrastruktury poprzez zaprojektowanie i budowę nowego zakładu produkcji modułów i wyposażenia dla okrętów podwodnych. Moce produkcyjne mają zapewnić rocznie dostarczanie komponentów dla okrętu podwodnego typu Columbia i dwóch okrętów podwodnych typu Virginia. Prace związane z postawieniem nowego budynku produkcyjnego mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i zostaną ukończone w następnym.
- General Dynamics Electric Boat uznało, że Austal USA jest solidnym partnerem dostarczającym wysokiej jakości komponenty do okrętów podwodnych typu Virginia i Columbia. To rosnące partnerstwo pokazuje zaufanie do zaangażowania Austal USA w zaspokajanie potrzeb amerykańskiej bazy przemysłu morskiego i wspieranie najbardziej krytycznych potrzeb Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych - powiedział syrektor generalny Austal Paddy Gregg.
W zamierzeniu nowy obiekt będzie zapewniał zatrudnienie nawet dla
1000 osób, dając nie tylko możliwości produkcyjne związane z
dostarczaniem okrętów podwodnych dla sił morskich USA, ale też zapewni
wsparcie w zakresie zatrudnienia w regionie. Pozwoli to także na ciągłość szkolenia kadr i utrzymanie zatrudnienia na dłuższy okres, co obecnie stanowi wyzwanie dla wielu amerykańskich zakładów stoczniowych. Skorzystają na tym również
przedsiębiorstwa w ramach łańcucha dostaw, w związku z zaangażowaniem w
produkcję, doposażanie i transport okrętów podwodnych.
Przyznanie tego kontraktu Austal USA ma świadczyć nie tylko o zacieśnianiu partnerstwa z General Dynamics Electric Boat, ale też wskazywać na pozycję koncernu na amerykańskiej ziemi, jako cennego partnera przemysłowego dla tych dwóch kluczowych programów budowy i dostarczania okrętów podwodnych z napędem atomowym dla US Army. Aktualnie koncern kończy na terenie swojej stoczni w Mobile budowę kontrowersyjnej serii okrętów klasy LCS, typu Independence i kontynuuje związane z dostarczeniem szybkich okrętów transportowych typu Spearhead.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów