ABS przyznał Hanwha Ocean certyfikat Approval in Principle (AIP) dla projektu Pre-FEED Standard FPSO, którego celem jest stworzenie pływającej platformy wydobywczej zoptymalizowanej pod kątem rozmieszczenia na głębokich wodach Afryki Zachodniej.
Projekt pływającej jednostki przeznaczonej do produkcji, przechywania i załadunku (Floating Production, Storage and Offloading, FPSO) zakłada, że będzie ona miała 340 metrów długości, a jej pojemność pozwoli na pomieszczenie ok. 2,38 miliona baryłek ropy naftowej, przy dziennej zdolności produkcyjnej wynoszącej 190 000 baryłek. Kadłub został zaprojektowany tak, aby pomieścić górną część instalacji do produkcji ropy naftowej i gazu, dzięki czemu może działać do 20 lat bez konieczności suchego dokowania.
- ABS jest światowym liderem w klasyfikacji FPSO i jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać to doświadczenie, aby wspierać Hanwha Ocean w ich innowacyjnym, elastycznym podejściu - powiedział Matt Tremblay, wiceprezes ABS, Global Offshore.
Aby sprostać niedawnemu zaostrzeniu przepisów dotyczących ochrony środowiska, FPSO ma zawierać także technologie takie jak zero-flaring, monitorowanie gazów cieplarnianych i system zarządzania energią. Wszystkie urządzenia zostały zelektryfikowane w celu obniżenia kosztów operacyjnych w całym cyklu życia jednostki. Dzięki temu, choć jednostka posłuży do wydobycia surowców kopalnych, sama będzie maksymalnie zeroemisyjna. Ponadto projekt przewiduje zintegrowanie zaawansowanych rozwiązań cyfrowe, w tym w zakresie cyberbezpieczeństwa, projektu „cyfrowego bliźniaka” i konserwacji predykcyjnej.
Przedstawiciele Hanwha Ocean Engineering Manager są zdania, że będą realizować kolejne, podobne przedsięwzięcia, a to stanowi cenne doświadczenie dla ich specjalistów. Wskazują, że na rynku offshore jest stale rosnący popyt na instalacje morskie. Szczególnie dotyczy to inwestycji na wodach Afryki Zachodniej i wokół Ameryki Południowej. Południowokoreański podmiot dąży do wzmocnienia swojej konkurencyjności na rynku globalnym poprzez projektowanie i wdrażanie innowacji technologicznych oraz stałe rozwijanie swojego portfolio produktów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española