mk
Mimo trwającego kryzysu na rynku offshore Norwegia jest cały czas bardzo istotnym klientem dla polskiego sektora stoczniowego. Dziesiątki sekcji, kadłubów, częściowo oraz w pełni wyposażonych statków co roku opusza polskie firmy i kieruje się na północ. Targi Nor-Shipping od lat są ważnym miejscem dla Polskich firm i pozwalają na podtrzymywanie biznesowych relacji, znalezienie nowych klientów oraz nawiązanie ciekawych kontaktów. Na tegorocznej edycji Nor-Shipping 2019 można było spotkać kilkunastu polskich wystawców oraz wielu odwiedzających. W naszej relacji wideo prezentujemy wrażenia i opnie przedstawicieli polskich firm obecnych pod Oslo.
GospodarkaMorska.pl|MarinePoland.com jest patronem medialnym tego wydarzenia oraz jest to jedno z ważniejszych miejsc dystrybucji naszego katalogu eksportowego w tym roku.
Nor-shipping to oczywiście nie tylko stoiska wystawowe. Dziesiątki konferencji i seminariów, prezentacji rynkowych nowości i trendów. W tym roku podczas targów można było spotkać ponad 30 branżowych start-upów oraz wydzieloną halę Blue Economy Hal, której powierzchnia w całości poświęcona została ekologii. Tradycyjnie podczas targów wręczono również nagrody Nor-shipping Awards w tym najważniejszą Ship of the Year. W tym roku otrzymał ją statek Color Hybrid, którego częściowo wyposażony kadłub powstał w rodzimej stoczni Crist.
Tradycją są również imprezy towarzyszące targom. W godzinach popołudniowych bulwary w centrum Oslo dosłownie zalewane są tłumami uczestników Nor-Shipping, którzy cementują biznesowe relację podczas wielu spotkań, z których najsłynniejsze to Barbecue organizowane dla 2,5 tysiąca gości w siedzibie norweskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV GL).
Wsród polskich wystawców można było znaleźć: Stocznia Remontowa Nauta SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA, PGZ Stocznia Wojenna, Marine Projects, Bohamet, Grupa Remontowa, PTS Szczecin, Poltramp Yard, w ramach stoiska InterMare South Baltic: Pałasz Marine Projekt, Phoenix, Baltimar, Pres-kol. Kolejna edycja targów za 2 lata.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli