Tuż przed końcem roku, Wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski poinformował o decyzji przekazania 140 mln zł w obligacjach dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA, na rozwój rynku promowego.
Decyzja to wynik, między innymi, idei strategicznego rozwoju przedsiębiorstwa przygotowywanej w ostatnich miesiącach przez nowy Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA. Już w połowie 2021 roku w Ministerstwie Infrastruktury we współpracy z Zarządem firmy opracowano realne rozwiązania, dające pierwszy raz w historii firmy wielką szansę tak silnego wzmocnienia pozycji rynkowej.
Nowe środki kierowane przez Skarb Państwa zapewnią możliwość realizacji ambitnych celów strategicznych opracowanych przez Zarząd firmy. Polferries znacząco odnowi flotę i zwiększy linie ładunkowe.
Wcześniej mogliśmy zapoznać się z informacją o dokapitalizowaniu spółki Polskie Promy SA kwotą 1 mld złotych na budowę nowych, ekologicznych promów, z których jeden, a w opcji dwa mają pływać w barwach Polferries.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni