• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

ABS zatwierdza projekt barki do transportu skroplonego dwutlenku węgla

Amerykańskie Biuro Żeglugi (ABS) udzieliło wstępnej aprobaty technicznej (AiP) firmie Overseas Shipholding Group, Inc. (OSG), właścicielowi Aptamus Carbon Solutions, dla wstępnej koncepcji barki przeznaczonej do przewozu skroplonego dwutlenku węgla (LCO2).

23.05.2025, 11:31
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MAN Energy Solutions prezentuje „najmocniejszy na świecie" silnik metanolowy dla statków

Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że w czerwcu tego roku dostarczy dla pierwszego kontenerowca najmocniejszy na świecie dwusuwowy silnik metanolowy, typu MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol) o mocy znamionowej 82 440 kW przy 80 obr./min. Jest on obecnie budowany przez chińskiego licencjobiorcę CSSC-MES Diesel (CMD). Dzięki temu „najnowszemu, niezwykłemu kamieniowi milowemu” przedsiębiorstwo chce wpisywać się mocniej w działania na rzecz dekarbonizacji.

20.05.2025, 11:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Pierwszy statek Odfjell wyposażony w napęd wiatrowy jest gotowy do przepłynięcia Atlantyku

Należący do firmy Odfjell chemikaliowiec Bow Olympus został wyposażony w żagle (określane też żaglopłatami), dostarczone przez Bound4blue. Dzięki nim statek ma wykonać rejs przez Atlantyk, która pozwoli udokumentować energooszczędność, dając wiele cennych informacji na temat wdrażania napędów wspomaganych wiatrem.

13.03.2025, 15:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czy branża TSL może być ekologiczna?

W 1992 roku, podczas Konferencji Narodów Zjednoczonych na temat Środowiska i Rozwoju w Rio de Janeiro, znanej jako Szczyt Ziemi, podjęto decyzję o konieczności wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W ramach tych działań podpisano Ramową Konwencję Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (United Nations Framework Convention on Climate Change – UNFCCC), określającą zasady międzynarodowej współpracy w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, odpowiedzialnych za globalne

11.03.2025, 05:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Raport DNV: 2024 rok bezprecedensowy pod względem zamówień na statki z napędami przyjaznymi środowisku

Jak informuje DNV, według najnowszych danych platformy Alternative Fuels Insights (AFI), rok 2024 miał przynieść międzynarodowej branży morskie znaczny wzrost zamówień na statki napędzane nisko- i zeroemisyjnymi paliwami alternatywnymi. W ciągu całego roku zamówiono łącznie 515 takich statków, co ma stanowić wzrost o 38% w porównaniu z 2023 rokiem.

10.01.2025, 13:42
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Hapag-Lloyd stawia na metanol. Firma zawiera długoterminową umowę na odbiór „zielonego paliwa” dla statków

Niemiecki gigant żeglugi poinformował 28 listopada, że zawarł umowę z Goldwind, globalnym partnerem strategicznym w dziedzinie czystej energii. Firma z siedzibą w Pekinie ma zapewnić dostawę 250 000 ton zielonego metanolu rocznie. W zamierzeniu ma zapewnić to nawet oszczędność 400 000 ton emisji CO2 rocznie. Zyska na tym flota armatora, w której skład wchodzą kolejne statki napędzane tym surowcem.

29.11.2024, 22:12
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwszy dwupaliwowy statek feederowy napędzany zielonym wodorem w Baltic Hub

Terminal kontenerowy Baltic Hub poinformował, że po raz pierwszy powitał dwupaliwowy statek feederowy zdolny do pracy na zielonym metanolu. Eco Ponente dołączył do nowej floty statków napędzanych zielonym metanolem zamówionych przez X-Press Feeders.

13.11.2024, 20:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kontenerowiec Gdansk Express dołącza do floty Hapag Lloyd

1 listopada w koreańskim Geoje, w stoczni Hanwha Ocean, odbyła się ceremonia nadania imienia nowemu kontenerowcowi armatora Hapag Lloyd – Gdansk Express. Matką chrzestną została Magdalena Adamowicz.

02.11.2024, 08:15
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Forum Gospodarki Morskiej 2024. Paliwa alternatywne kluczem do ekologicznej przyszłości żeglugi morskiej

Idące za dekarbonizacją zmiany, jakie już zachodzą w żegludze, a w najbliższych latach zapewne przybiorą tylko na sile, były tematem jednego z paneli podczas tegorocznego Forum Gospodarki Morskiej. Dyskusja zatytułowana „Zielony metanol czy zielony amoniak, który z nich zdominuje rynek paliw morskich z punktu widzenia armatorów i operatorów statków” miała na celu przedstawienie punktu widzenia nie tylko armatorów, ale także m.in. producentów napędów statkowych.

18.10.2024, 14:34
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Kolejny napędzany metanolem kontenerowiec Maersk ochrzczony. W Felixtowe zaprezentowano Alexandra Maersk

W brytyjskim Felixtowe odbyła się ceremonia chrztu nowego nabytku duńskiego giganta, Kolejny, duży kontenerowiec wyróżnia to, że posiada napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Jest to element strategii Maersk, w myśl hasła „All The Way To Zero”, mając za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 i tym samym dążenie do pełnej dekarbonizacji żeglugi dalekomorskiej.

09.10.2024, 21:36
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.