Nie słabnie temat odnośnie wyboru oferenta, który dostarczy okręty dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Po serii wizyt na szczeblu międzyrządowym, tak w kraju, jak i za granicą, wraca pytanie, kiedy można oczekiwać ostatecznej decyzji władz. Zgodnie z zapowiedzią szefa MON, wicepremiera Władysława Kosiniaka-Kamysza, ta ma zapaść do końca tego roku. Stąd im bliżej tego terminu, tym bardziej mowa o „deadline”. Niepokój wyrażają też politycy, którzy ślą zapytania do władz z pytaniem o konkrety.
Na terenie należącej do Huntington Ingalls Industries stoczni w Pascagoula (stan Missisipi, USA) odbyło się, 6 grudnia br., wydokowanie wyjątkowego okrętu US Navy. W zakładzie odbyła się modernizacja USS Zumwalt (DDG 1000), który otrzymał wyposażenie potrzebne do użycia pocisków hipersonicznych. Dzięki temu ten wyróżniający się swoim wyglądem niszczyciel ma posiadać jeszcze większą siłę ognia.
Parlamentarzyści Koalicji Obywatelskiej domagają się, aby NIK przeprowadziła kontrolę w Marynarce Wojennej RP. Chcą, by Izba sprawdziła m.in. czy informacje przekazane w anonimowym liście ws. rzekomej fatalnej sytuacji okrętu ORP Orzeł są prawdziwe.
Załoga ORP Orzeł systematycznie odbudowuje zdolności do wykonywania zadań, po naprawach tej jednostki przeprowadzonych w ostatnich latach. W tym czasie okręt zawsze zanurzał się w zabezpieczeniu okrętów ratowniczych - poinformował rzecznik Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych ppłk Marek Pawlak.
Głównymi projektami realizowanymi obecnie przez PGZ Stocznię Wojenną są trzy duże naprawy główne-dokowe OORP „Kontradmirał Xawery Czernicki”, „Kościuszko” i „Arctowski”. Nawet obostrzenia związane z COVID-19 nie spowolniły prac Stoczni i w tym trudnym okresie praca przy ulicy Śmidowicza wre.
Mimo epidemii koronawirusa, intensywne prace w stoczni remontowej Baltic Engineering odbywają się bez zakłóceń. W czwartek (23.04), odbyło się wydokowanie statku badawczego r/v Baltica należącego do Morskiego Instytutu Rybackiego. W ramach remontu, na jednostce wykonano pełen zakres konserwacji.
Jak poinformowało Narodowe Muzeum Morskie: "18 listopada „Dar Pomorza” ciągnięty przez holowniki odpłynął z nabrzeża Pomorskiego w Gdyni do Gdańskiej Stoczni „Remontowa”. Remont naszej Białej Fregaty zbliża się do końca. Spodziewamy się, że „Dar Pomorza” wróci do Gdyni w połowie grudnia".
Wczoraj, w gdyńskim oddziale Karstensena odbyło się wodowanie pierwszego częściowo wyposażonego kadłuba, jaki powstał w hali dzierżawionej przez Karstensens Shipyard Poland od Vistal Gdynia w restrukturyzacji. Była to jednocześnie pierwsza w naszym regionie operacja transportu tej wielkości kadłuba na barkę i z barki na dok, przy pomocy platform SPMT (Self-propelled modular transporter).
Stocznia Crist przekazała bardzo duży, częściowo wyposażony blok wraz z 3 sekcjami części dziobowej. Gigantyczny zestaw, w którym megablok został jednocześnie platformą transportową dla pozostałych sekcji został wyholowany z gdyńskiej stoczni przez holownik Bugsier 9 i wyruszył w stronę stoczni STX France w St. Nazaire. Olbrzymie elementy to kluczowe części konstrukcji pierwszego statku pasażerskiego klasy Meraviglia-Plus dla operatora MSC Cruises. Jednostka ma zostać przekazana do eksploatacji w październiku 2019 r. Na po
Aqua Tromøy już na wodzie. W niedzielę w stoczni CRIST w Gdyni odbyło się wodowanie, a następnie wydokowanie nowoczesnego statku do przewozu ryb. W pełni wyposażona jednostka trafi do norweskiego klienta Artic Shipping AS.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?