Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej z zastosowaniem metodyki BIM (Building Information Modeling/Management). Projekt ma charakter pilotażowy i obejmuje rozbudowę fragmentu Nabrzeża Przemysłowego na odcinku konstrukcyjnym 35–36, o długości około 200 metrów.
Stefan ma 5 lat i pracuje „na etacie” w terminalu zbożowym GBT. To myszołowiec towarzyski, ptak drapieżny z rodziny jastrzębiowatych, w języku sokolniczym potocznie zwany harrisem. To gatunek zamieszkujący głównie Amerykę Środkową. Lubuje się w terenach zurbanizowanych, przemysłowych. I właśnie ze względu na swoją wyjątkową umiejętność socjalizacji jest bardzo ceniony w sokolnictwie.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Postępowanie jest prowadzone za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Oferty można składać do 1 sierpnia.
Wojewoda dolnośląski Jarosław Obremski zdecydował o instalacji siatki na kanale łączącym zalew Czernica z Odrą. To rozwiązanie tymczasowe, które ma zapobiec wpływaniu ryb do zbiornika, gdzie zaobserwowano istnienie złotej algi – poinformował we wtorek wojewoda.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. ogłosił dwa przetargi na oddanie w najem nieruchomości gruntowych. Pierwsza, zlokalizowana jest przy ul. Ku Ujściu i ul. Chemików, jest zabudowana i liczy 3,58 ha. Niewątpliwym atutem tej nieruchomości jest dostęp do Nabrzeża Przemysłowego III i jej doskonałe skomunikowanie.
Mobile Monitoring to wspólna inicjatywa firm SeaData z Gdynii i Camdrone z Gdańska, która poszerza zakres oferowanych usług.
Zainteresowane budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną firmy obejrzały w poniedziałek miejsce planowanej inwestycji. W wizji lokalnej uczestniczyło około 20 firm - poinformował PAP w poniedziałek inwestor, Urząd Morski w Gdyni.
Urząd Morski w Szczecinie w czwartek zorganizował rejs dla potencjalnych wykonawców inwestycji „Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m”. Sprzyjające warunki pogodowe sprawiły, że przedsięwzięcie należy uznać za udane.
Na plażach w Ustce, Rowach i Łebie, a także na terenie portów w tych miejscowościach pojawią się informacje o zagrożeniach, jakie niesie za sobą sztuczna rafa wybudowana na plażach. Łącznie postawionych będzie kilkadziesiąt znaków i tablic informacyjnych, które będą przestrzegały o niebezpieczeństwie zarówno miłośników kąpieli jak i sportów wodnych. Informacje i tablice, to pokłosie inwestycji pod nazwą „Ochrona brzegów morskich na wysokości Łeby, Rowów i Ustki”. Projekt kosztował prawie 145 mln zł. Ponad 107 mln zł to pie
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem