• <
mewo_2022

Port Szczecin-Świnoujście ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego do obsługi MEW

gm

28.06.2023 15:06
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Port Szczecin-Świnoujście ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego do obsługi MEW

Partnerzy portalu

świnoujście baltic power

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. ogłosił przetarg na budowę zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej. Postępowanie jest prowadzone za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Oferty można składać do 1 sierpnia. Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za część hydrotechniczną terminala instalacyjnego w Świnoujściu.

Na przełomie 2024 i 2025 r. w porcie Świnoujście rozpocznie pracę pierwszy w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie terminali instalacyjnych dla morskich farm wiatrowych. Umowę na dzierżawę portowych terenów podpisano jesienią 2022 r. Zgodnie z harmonogramem budowa terminalu ruszy jeszcze w 2023 r.

Planowany terminal przeznaczony będzie głównie do przeładunku, składowania i wstępnego montażu elementów morskich turbin wiatrowych oraz serwisowania eksploatowanych turbin wiatrowych szczególnie w okresie budowy morskich farm wiatrowych na Bałtyku oraz również do przeładunku i składowania innych ładunków ponadgabarytowych, przestrzennych, ciężkich lub zjednostkowanych.

Ogłoszony przetarg figuruje pod numerem OZ-092/3/IPU-7/2023 i jest nieograniczony.

Przedmiotem zamówienia jest „rozbudowa istniejących Nabrzeży nr 1 i nr 2 wraz z rob. czerpalnymi (głęb. techniczna -10,5 m) – Odcinek I oraz bud. ścianki szczelnej wraz z zakotwieniem dla przyszłego Nabrzeża nr 3 wraz z rob. czerpalnymi (głęb. techniczna -12,5 m) i zalądowieniem cz. akwenu pom. ścianką szczelną a istniejącym nabrzeżem nr 3 – Odcinek II oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w ramach inwestycji”.

Pozwolenie na użytkowanie należy uzyskać osobno dla każdego z etapów zadania, tj. dla Odcinka I i dla Odcinka II.

Zgodnie z art. 388 pkt 2 lit. c Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych w zakresie:

  • robót konstrukcyjno-budowlanych, w tym robót ziemnych wraz z czynnościami i robotami towarzyszącymi,
  • robót drogowych,
  • robót hydrotechnicznych,
  • robót czerpalnych,
  • robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
  • robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
  • robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych, stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego.

Zamawiający umożliwi wykonawcom, na własny koszt i ryzyko, dokonanie wizji lokalnej przyszłego placu budowy. Wizja lokalna odbędzie się w dniu 4 lipca 2023 r. o godz. 10:00 – zbiórka przed bramą wjazdową na teren byłej Stoczni Gryfia.

Od zawarcia kontraktu z wykonawcą realizacja robót budowlanych i uzyskania bezwarunkowych i prawomocnych pozwoleń na użytkowanie powinna być zgodna z harmonogramem realizacji robót, w którym figurują dwie daty – tj. 31 grudnia 2024 r. (Odcinek I) i 31 lipca 2025 r. (Odcinek II).

Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.