Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
Morska energetyka wiatrowa w USA regularnie musi liczyć się z problemami, choćby z powodu opóźnień w inwestycjach, wzroście kosztów, czy też wycofywania się kontrahentów. Choć aktualnie trwa szereg inwestycji, a amerykańskie władze ogłaszają aukcje nowych działek pod budowę farm na morzu, biznes może zostać zastopowany. Wspierany przez republikanów kandydat, Donald Trump zapowiada "rozprawienie się" z energią odnawialną, jako jego zdaniem nieopłacalną i szkodliwą.
Opóźnienie w realizacji pierwszej fazy budowy morskich farm wiatrowych to "jakieś pół roku" - ocenił w środę w podczas EKG w Katowicach wiceminister aktywów państwowych Jacek Bartmiński. Jak wynikało z jego wypowiedzi, resort chce, by procedury zw. z offshore zostały przyspieszone.
Firma Ignitis Renewables, rozwijająca na Litwie swoje lądowe farmy wiatrowe, pochwaliła się transportem elementów turbin wiatrowych z portu w Kłajpedzie na miejsce ich instalacji.
Ponad 100 uczniów szkół ponadpodstawowych województwa zachodniopomorskiego wzięło udział w pierwszym etapie konkursu wiedzy o morskiej energetyce wiatrowej.
Ogłoszony w styczniu przez litewskie władze na budowę swojej drugiej elektrowni wiatrowej na Bałtyku o mocy 700 MW nie przyciągnął wystarczającej liczby oferentów. Zainteresowanie inwestycją wyraziła tylko krajowa firma Ignitis, a żeby aukcja się odbyła potrzeba było jeszcze chociaż jednego podmiotu. Termin składania ofert trwał do 15 kwietnia tego roku.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał dwie decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla linii energetycznych, które będą przebiegać od stacji elektroenergetycznej Choczewo na południe. To dwie z czterech nowych linii 400 kV, które powstaną na Pomorzu w najbliższych latach, aby odebrać moc z pierwszych morskich farm wiatrowych.
MOL Drybulk zawiera umowę na transport morski z JFE Engineering na budowę statku przeznaczonego do transportu elementów fundamentów dla morskich turbin wiatrowych. Jednostka ma być pierwszym w Japonii, przybrzeżnym, modułowym transportowcem przewożącym który będzie przeznaczonym do prac przy budowie morskich farm wiatrowych.
15 kwietnia 2024 r. Wojewoda Pomorski wydał pozwolenie na budowę dla linii 400 kV Choczewo – Żarnowiec. To pierwsze z czterech połączeń liniowych, którym do odbiorców w głąb kraju popłynie energia z wiatraków powstających na Morzu Bałtyckim.
Jan Gortatowski i jego firma Fem4Cad byli praktycznie u zarania polskiego offshore, jeszcze wtedy, kiedy nikt nie widział w tym biznesu. Obserwowali rozwój branży z miejsc w pierwszym rzędzie. I choć już dawno udowodnili niedowiarkom, że mogą być ważnym elementem łańcucha dostaw przy budowie choćby statków instalacyjnych, to w polskim offshore wciąż są widzem, a nie uczestnikiem – jak cały sektor stoczniowy.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie