Polski operator promowy Polferries poinformował o rekordowym sezonie letnim w swojej historii. Tylko w lipcu i sierpniu przewozy promami operatora przekroczyły 110 tysięcy pasażerów.
27 lipca minął dokładnie rok od rozpoczęcia kursowania promu Varsovia na trasie Świnoujście–Ystad. Jednostka, należąca do floty Polferries, zastąpiła dwa wcześniejsze promy obsługujące tę linię – Cracovię i Baltivię.
Trzech armatorów - Żegluga Polska z siedzibą w Szczecinie, Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) z siedzibą w Kołobrzegu oraz Hass Shipping Limited z siedzibą w Limassolu na Cyprze, chce wspólnie świadczyć usługi promowe na Bałtyku - wynika z wniosku o koncentrację opublikowanego w środę na stronie UOKiK.
Przywrócenie dominującej pozycji polskich armatorów na Bałtyku, budowę nowych jednostek oraz wzmocnienie armatorów promowych - zapowiada Ministerstwo Infrastruktury.
Powołanie spółki PolSca Baltic Ferries, która będzie dysponować promami pływającymi teraz pod znakami Unity Line i Polferries, ogłosił w piątek Szczecinie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Nowy podmiot ma skuteczniej rywalizować z niemiecką i skandynawską konkurencją.
Wieloryb, który w ostatnim czasie zaplątał się w sieci rybackie na Bałtyku pojawił się w Świnoujściu przy terminalu promowym. Jak podaje portal Iswinoujscie.pl zwierzę zauważono w godzinach porannych w pobliżu promu Varsowia należącego do firmy Polferries, zacumowanego przy nabrzeżu.
Przez Terminal Promowy Świnoujście w ubiegłym roku przeszło ponad 5 mln 865 tys. ton ładunków drobnicowych, nieco więcej niż w 2023 r. Wznowiono przeładunki intermodalne i transport wagonów kolejowych. Na promy wjechały ponad 433 tysiące ciężarówek.
Rok 2024 był dla Portu Ystad udanym okresem, zwłaszcza, że może pochwalić się powrotem połączenia kolejowego z portem w Świnoujściu. Z kolei sztandarowa usługa szwedzkiego portu, czyli pasażerskie połączenia promowe ostatnio są powoli na fali wznoszącej. Nowy rok z pewnością przyniesie kolejne wyzwania dla tego portu z perspektywami.
Choć w skali roku zespół portów Szczecin-Świnoujście zanotował 8,5% mniej przeładunków niż przed rokiem, to – biorąc pod uwagę zeszłoroczną akcję zmasowanego importu węgla – wynik postrzegany jest pozytywnie. Zwłaszcza, że w drugiej połowie roku porty przełamały trwający od 2022 roku trend spadkowy.
Polska Żegluga Bałtycka S.A. poinformowała o nagrodzeniu za jej najnowszy statek podczas wydarzenia Ferry Shipping Summit, gdzie spotykają się eksperci branży żeglugowej z całego świata. Wyróżnienie zostało przyznane za największy i najnowocześniejszy prom RoPax na Morzu Bałtyckim. Jednostka obsługuje kluczową trasę między Świnoujściem a Ystad pływając w barwach Polferries.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy