Trzech armatorów - Żegluga Polska z siedzibą w Szczecinie, Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) z siedzibą w Kołobrzegu oraz Hass Shipping Limited z siedzibą w Limassolu na Cyprze, chce wspólnie świadczyć usługi promowe na Bałtyku - wynika z wniosku o koncentrację opublikowanego w środę na stronie UOKiK.
Jak poinformowano, do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek o zgodę na koncentrację złożony przez te firmy, które zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę – Best Ferries Alliance z siedzibą w Świnoujściu. Nowo tworzony przedsiębiorca ma świadczyć usług żeglugi promowej (pasażerskiej i towarowej) w południowym basenie Morza Bałtyckiego.
Planowana koncentracja zakłada, że każdy z uczestników obejmie po jednej trzeciej udziałów w nowym podmiocie. Nowa spółka ma prowadzić działalność w zakresie żeglugi promowej – zarówno pasażerskiej, jak i towarowej. Jak przekazał UOKiK ŻP należy do grupy kapitałowej tworzonej przez przedsiębiorstwo państwowe Polska Żegluga Morska. Jest to wiodąca i największa grupa armatorska w Polsce i jeden z większych w Europie i na świecie morskich przewoźników suchych ładunków masowych.
PŻB jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa i stoi na czele grupy kapitałowej PŻB, będącej właścicielem i armatorem promów morskich.
Hass należy do grupy kapitałowej tworzonej przez Hass Holding Limited z siedzibą na Cyprze, należącą do osób prywatnych. Grupa kapitałowa, do której należy Hass, prowadzi działalność budowlaną i deweloperską, działalność typu capital venture, zarządza nieruchomościami, a także świadczy usługi przewozowe z zakresu morskich semiliniowych przewozów drobnicowych na liniach między Afryką Zachodnią a Europą Zachodnią oraz przewozy promowe po Bałtyku. Przedsiębiorcy uczestniczący w koncentracji prowadzą żeglugę promową na Bałtyku (ŻP i Hass pod marką Unity Line, a PŻB pod marką Polferries).(PAP)
pif/ drag/
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych