W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.
Zbliża się moment odholowania kontenerowca M/V Dali z miejsca zawalenia się mostu Francis Scott Key. Wraz z postępem prac rozbiórkowych pojawiły się informacje dotyczące feralnego statku, na którym już wcześniej miały miejsce awarie systemów. To wadliwość urządzeń pokładowych miała odpowiadać za katastrofę, powodującej miliardowe straty dla żeglugi w Baltimore oraz śmierć sześciu osób.
Polska Grupa Zbrojeniowa zapłaciła 157 mln zł za ubezpieczenie trzech fregat budowanych w ramach programu Miecznik, choć budowa pierwszego zaczęła się niedawno - poinformowali wiceministrowie obrony i aktywów państwowych Cezary Tomczyk oraz Marcin Kulasek.
Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Polski Rejestr Statków organizuje szkolenie, które pozwoli na zdobycie wiedzy jak określać szanse, odziaływanie i ryzyka w raportowaniu ESG.
„Offshore Wind 2.0. Ryzyko, bezpieczeństwo i finansowanie” to wydarzenie poświęcone często pomijanemu aspektowi rozwoju morskiej energetyki wiatrowej – ubezpieczeniom i ryzykom finansowym. Podczas konferencji rozmawialiśmy z Tomaszem Librontem, prezesem zarządu Smartt Re, o roli instytucji ubezpieczających w budowaniu nowego sektora polskiego przemysłu.
Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.
Nurkowie wydobyli w środę zwłoki dwóch osób spośród sześciu uznanych za zaginione po zawaleniu się mostu Francis Scott Key na rzece Patapsco w Baltimore. Ofiary jechały ciężarówką, która runęła do wody, gdy na skutek uderzenia statku handlowego w podporę mostu konstrukcja zawaliła się.
Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.
Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce