• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenie „Miecznika” marnotrawstwem pieniędzy? Wraca temat finansowania okrętów

Ośrodek o nazwie Warsaw Enterprise Institute opublikował „Czarną Księgę”, mającą prezentować problem „marnotrawienia pieniędzy publicznych w przeróżnych aspektach i działaniach”. Wśród wymienionych znalazło się ubezpieczenie wielozadaniowych fregat programu „Miecznik”, które znajdują się aktualnie w budowie. To kolejny raz, jak powraca temat finansowania tych jednostek.

29.01.2025, 12:25
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Komu potrzebne ubezpieczenie OC czarterującego?

Każdego dnia, w różnych zakątkach świata podpisywane są umowy czarteru, czyli dzierżawy statku. Firmy czarterujące, które zawierają takie umowy C/P (Charter Party) wcale nie muszą być armatorem, ani też nie muszą mieć doświadczenia w eksploatacji statków. Zwłaszcza w przypadku czarterów na czas (Time Charter) lub na podróż (Voyage Charter). Trochę inaczej wygląda sprawa w przypadku trzeciej formy czarteru tzw. Bareboat Charter – wynajem statku tutaj jest bez załogi, przejmując niemal całkowitą kontrolę i odpowiedzialność za state

14.11.2024, 21:52
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Odszkodowanie dla marynarza w amerykańskim prawie morskim

Jedną z poprzednich publikacji, zatytułowaną „U.S. Coastguard (USCG) – Morskie Organy Ścigania” zapoczątkowano serię artykułów poświęconych organom władzy publicznej, działającym w obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa morskiego, a określanym zbiorczo jako tzw. maritime law enforcement. Wybór Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych jako pierwszej z opisywanych w tym zakresie instytucji nie był przypadkowy.

14.11.2024, 12:35
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Angielskie polisy ubezpieczeniowe – sytuacja po Brexit

Kluby P&I oraz inni ubezpieczyciele zobowiązań z tytułu odpowiedzialności cywilnej („liability insurance”) są często przedmiotem tzw. „actio directa” (ang. „direct action”). Istota tego typu działań prawnych sprowadza się do tego, iż uprawniony do odszkodowania, w związku ze zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, może (na podstawie prawa właściwego dla miejsca z wystąpienia roszczenia) dochodzić roszczenia bezpośrednio od ubezpieczyciela (a nie od ubezpieczającego/ubezpieczonego, bezpośredniego sprawcę

29.07.2024, 10:49
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie

W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.

16.05.2024, 13:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ubezpieczenia morskie w 2023/2024. Stawki w górę nawet o 10%. Wzrosną koszty transportu morskiego i usług offshore

Od 20 lutego obowiązywać będą nowe zabezpieczenia reasekuracyjne statków – informuje Steamship Mutual, powołując się na komunikat Marine Insurance P&I Club. Firmy ubezpieczeniowe zabezpieczają się przed rosnącymi kosztami.

06.02.2023, 17:40
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Rynek ubezpieczeń w biznesie morskim. Dochodowy i z perspektywami wzrostu do 2030 r.

Biorąc pod uwagę inflację i zmiany w łańcuchach globalnych dostaw surowców energetycznych i żywności oraz wzrost wartości flot, wnioskuje się, że rynek ubezpieczeń będzie rósł nawet ponad 6% rocznie.

11.12.2022, 20:21
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Rynek ubezpieczeń morskich na tle konfliktu na Morzu Czarnym

Ostatnie lata zmusiły ubezpieczycieli do wypłynięcia na nieznane wody i mierzenia się z zupełnie nową dla nich sytuacją. Najpierw Covid-19, teraz wojna na Ukrainie niemal każdego dnia dostarcza nowych wyzwań. Bo jak ustalić przyczynę szkody, jeśli nie można dotrzeć do jakichkolwiek faktów czy przeprowadzić badania? Gdzie kończy się ryzyko wojenne?

01.08.2022, 06:00
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Rosyjskie ataki na statki handlowe na Morzu Czarnym

Wraz z wybuchem wojny ukraińsko – rosyjskiej sytuacja na Morzu Czarnym i Morzu Azowskim bardzo szybko zmieniła się. Stało się tam bardzo niebezpiecznie.

14.03.2022, 13:30
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Transport morski dochodowy ale ryzykowny dla operatorów i firm ubezpieczeniowych

Analiza odszkodowań za statki, towary i wypadki na rynku offshore pozwala wnioskować, że biznes morski to wciąż dochodowa, ale ryzykowna działalność.

10.04.2021, 12:38
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.