Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA) zrewidowała swoje prognozy dotyczące światowego popytu na ropę naftową. W najnowszym raporcie agencja ocenia, że konsumpcja ropy może rosnąć aż do połowy XXI wieku – znacznie dłużej, niż zakładano w poprzednich analizach.
W ramach kooperacji Marynarki Włoch i koncernu Fincantieri przeprowadzono operację transportu okrętu podwodnego typu Todaro (opartego na 212A), ITS Scirè (S 527). W Zatoce La Spezia, między wyspami Palmaria i Tino jednostka została umieszczona w suchym doku na pokładzie półzanurzalnej platformy. Jak podkreśla włoska firma, to przedsięwzięcie było „absolutną nowością” w historii rodzimego, morskiego rodzaju sił zbrojnych.
DFDS rozszerza i przedłuża współpracę z Ministerstwem Obrony Danii. Osiem promów towarowych typu Ro-Ro należących do firmy ma zostać udostępnionych do transportu sprzętu wojskowego i innych towarów na potrzeby operacji, misji, ćwiczeń, a także pomocy humanitarnej w sytuacjach kryzysowych i rutynowych transportów.
Tajwańskie ministerstwo obrony narodowej "zdecydowanie" potępiło w środę Chiny za wyznaczenie bez wcześniejszego powiadomienia stref u południowych wybrzeży Tajwanu w celu przeprowadzenia ćwiczeń strzeleckich. Jak zaznaczono, chińska armia zrobiła też tak wcześniej w okolicach Australii.
Jedyny Windjammer na Bałtyku to czteromasztowiec Pommern (Pomorze) stoi zacumowany niedaleko terminalu promowego Mariehamn, stolicy Wyspy Alandzkich. Jest ważną częścią Åland Maritime Museum. W tych ciężkich dla turystyki czasach warto odwiedzić to miejsce. Na pewno nie spotkamy tu tłumów, a Mariehamn to miasto urokliwe i warte zwiedzania.
Grudniowe chińskie manewry wojskowe w Cieśninie Tajwańskiej wywołały znaczące zainteresowanie świata w obliczu obaw o potencjalny rozwój konfliktu między Chinami a Tajwanem. Tajwan jest wiodącym producentem półprzewodników niezbędnych dla rozwoju sztucznej inteligencji, zaś połowa globalnej floty kontenerowej przepływa przez Cieśninę Tajwańską.
Żegluga, porty i logistyka będą w 2025 r. działały pod presją globalnych zawirowań i lokalnych napięć. Protekcjonizm, bariery administracyjne, zawirowania polityczne i zmiany regulacji, cyberataki i bezpośrednie ataki na statki, ograniczona podaż wysokokwalifikowanych marynarzy - to główne zagrożenia dla żeglugi według opinii top menedżerów firm żeglugowych. Będzie to miało istotny wpływ na działalność portów i globalnej logistyki.
Żegluga, porty i logistyka będą w 2025 r. działały pod presją globalnych zawirowań i lokalnych napięć. Protekcjonizm, bariery administracyjne, zawirowania polityczne i zmiany regulacji, cyberataki i bezpośrednie ataki na statki, ograniczona podaż wysokokwalifikowanych marynarzy - to główne zagrożenia dla żeglugi według opinii top menedżerów firm żeglugowych. Najbliższy okres to czas niepewności na rynkach globalnych i lokalnych, w całych regionach i w zapalnych punktach strategicznych.
Siły zbrojne Korei Południowej wystrzeliły pocisk balistyczny krótkiego zasięgu Hyunmoo-II podczas manewrów przeprowadzonych na zachodnim wybrzeżu kraju - poinformowało w piątek południowokreańskie Dowództwo Połączonych Szefów Sztabów (JCS). Ćwiczenia są odpowiedzią na prowokacje Korei Północnej.
Atakowanie okrętów, wykrywanie min i zwalczanie okrętów podwodnych z użyciem dronów to niektóre z elementów ćwiczeń REPMUS - największych na świecie eksperymentalnych manewrów z użyciem bezzałogowców, prowadzonych przez państwa NATO w Portugalii.
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW