W Morskim Centrum Nauki im. prof. Jerzego Stelmacha w Szczecinie odbyło się, 23 października, uroczyste podpisanie umowy o partnerskiej współpracy pomiędzy firmą Fairplay Towage a Morskim Centrum Nauki. W imieniu Fairplay Towage dokument podpisali Witold Wojciechowski oraz Mirosław Górny, natomiast ze strony Morskiego Centrum Nauki dyrektor Paweł Bartoszewski. W ramach nawiązanej współpracy firma Fairplay Towage uzyskała tytuł Partnera Wolszczan Planetarium.
Digitalizacja w branży morskiej ma miejsce od przynajmniej kilkunastu lat, ale nie we wszystkich zakamarkach sektora wygląda tak samo. Na dodatek wraz z ułatwieniami i usprawnieniami, przynosi zagrożenia i ograniczenia. O różnych aspektach cyfryzacji na morzu i w jego okolicach rozmawiali paneliści podczas tegorocznych targów BALTEXPO.
Transformacja cyfrowa nie omija sektora morskiego – a tempo jej wdrażania staje się jednym z kluczowych czynników konkurencyjności firm działających na morzu i lądzie. O tym, jak wygląda dziś cyfryzacja branży, jakie stoją przed nią wyzwania i gdzie napotyka bariery, rozmawiać będą eksperci podczas panelu dyskusyjnego „Digitalizacja branży morskiej”, organizowanego przez spółkę Enamor z Gdyni w ramach Targów BaltExpo 2025.
Umowy przewozu ładunków morzem (umowy frachtowe – „contracts of affreightment”) w systemie prawa angielskiego, to złożona hybryda prawna zasad common law z regulacjami ustawowymi, opartymi z kolei na konglomeracie prawa precedensowego i regulacji międzynarodowych. W tych ostatnich, kluczową rolę odgrywają przepisy Międzynarodowej Konwencji o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów z dnia 25.08.1924 r., z Protokołami z 23.02.1969 r. oraz z 21.12.1979 r., powszechnie znane pod nazwą Reguł Hasko-Wisbijskich („Reg
Dwie pierwsze edycje Kongresu Polskie Porty 2030 pokazały, że branża portowa w Polsce nie tylko potrafi, ale i powinna mówić jednym głosem. Trzecia, tegoroczna edycja określiła po raz pierwszy tak wyraźnie jej potrzeby, ale i stała się miejscem, gdzie podejmowane są ważne kroki i decyzje.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 odbyła się debata Porty instalacyjne i bazy serwisowe filarem rozwoju MEW i local content w Polsce. Podczas debaty pojawiły się ciekawe zapowiedzi związane m.in. planami zamówień dla polskiej branży stoczniowej w najbliższych latach.
Rosyjski tankowiec Khatanga, który od 2017 roku stał opuszczony w Gdyni, w końcu opuścił port. Statek został odholowany do Danii do stoczni rozbiórkowej.
Port Gdynia poinformował o planowanym na czwartek, 8 maja przemieszczeniu jednostki Khatanga wewnątrz portu. Celem operacji jest zacumowanie statku dziobem w kierunku wyjścia z portu, co pozwoli na skrócenie czasu i usprawnienie przyszłej operacji wyprowadzenia tankowca, której termin zależny jest od otrzymania dokumentów ze strony duńskiej.
Damen Shipyards podpisał szereg kontraktów, w związku z dostawą nowych holowników do odbiorców w Niemczech. Firma planuje rozszerzać swoje portfolio oraz zakres usług, by dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.
Do Portu Gdynia dotarł w sobotę Fairplay-97. To zupełnie nowy holownik Fairplay Towage Polska, prosto z dziewiczego rejsu z Rotterdamu. Na redzie powitał go szpaler utworzony przez pozostałe jednostki operatora.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego