Zarząd portu w duńskim Esbjergu poinformował o zakończeniu operacji pogłębiania 21,6-kilometrowego toru podejściowego do 12,8 metra. Dzięki temu do portu będą mogły wpływać większe jednostki. Administracja obiektu nie ukrywa, że projekt jest realizowany w dużej mierze z myślą o offshore wind i potrzebach wojska.
Na początku 2024 r. ma powstać analiza nawigacyjna dla ruchu statków po nowym podejściowym torze wodnym do portu w Świnoujściu. Jest ona niezbędna m.in. do określenia parametrów toru, związanych z manewrowaniem statków.
Tor podejściowy do Portu Gdynia zostanie pogłębiony. Liderem konsorcjum, które wykona prace, jest Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych.
Koniec budowy toru podejściowego do terminalu gazu skroplonego w Świnoujściu. Port jest gotowy. Terminal jeszcze nie.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”