Od wprowadzenia w sierpniu przez rząd Niemiec ograniczeń na eksport broni do Izraela władze w Berlinie nie zatwierdziły żadnych nowych dostaw uzbrojenia dla tego państwa - informuje w czwartek agencja dpa.
Ministerstwo Obrony Izraela podpisało umowę na dostarczenie pięciu korwet rakietowych serii Reshef, które zbuduje krajowa stocznia Israel Shipyards. Koszt to 2,8 mld szekli (780 mln dolarów) i będzie to największe przedsięwzięcie w dotychczasowej historii izraelskiej branży okrętowej.
Siły Obronne Izraela poinformowały, że jedna z korwet serii Sa'ar 6 użyła morskiej wersji swojego systemu obrony powietrznej Iron Dome (Żelazna Kopuła), aby zestrzelić latający bezzałogowiec należący do libańskiego Hezbollahu zanim dotarł ono do pola gazowego znajdującego się na Morzu Śródziemnym.
Podczas Defence24 Days, w panelu poświęconym modernizacji polskiej Marynarki Wojennej, niemałe poruszenie wywołała informacja, że morski rodzaj sił zbrojnych planuje pozyskanie korwet "Murena". To oznacza kolejne przedsięwzięcie związane z budową okrętów bojowych i nie brakuje koncepcji na to, jak miałyby wyglądać, mimo dużego sceptycyzmu specjalistów co do wracania do tego programu. Pojawiają się również koncepty, a swój przedstawiło biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z Gdańska.
Wojsko izraelskie (IDF) przechwyciło "bezzałogowy statek powietrzny" (UAV) w pobliżu izraelskiego portu Ejlat nad Morzem Czerwonym - poinformowało IDF w niedzielę wieczorem. Według brytyjskiej firmy Ambrey specjalizującej się w systemach bezpieczeństwa, obiekt najprawdopodobniej został wystrzelony z Jemenu.
Choć od października 2023 roku w Izraelu trwa konflikt z Hamasem, który zatrząsł Bliskim Wschodem i odbił się na stanie międzynarodowej żeglugi, kraj dąży do utrzymania ciągłości pracy sektorów przemysłu i łańcucha dostaw. To dotyczy także pracy portów i stoczni, kluczowych z racji na znaczenie eksportu i importu w gospodarce państwa. W tej trudnej sytuacji krajowa stocznia Israeli Shipyards z siedzibą w Hajfie buduje okręty dla rodzimych sił morskich jak i zagranicznych zamawiających.
Trwający od października konflikt w Strefie Gazy jest wyzwaniem dla izraelskiej branży morskiej w związku z zakłóceniem łańcucha dostaw i ograniczeniem żeglugi w rejonie państwa. Mimo to największa i najważniejsza stocznia w kraju realizuje zlecenia dla własnych jak i zagranicznych sił morskich.
Eskalacja działań rebeliantów Huti przeciwko Izraelowi, w tym w postaci ataków na statki związane z tym państwem, wymusiły reakcję władz w Tel Awiwie. W związku z potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi wysyłają zespół okrętów, który ma patrolować trasy morskie i eskortować statki.
Istniejący od 85 lat w obecnej formie Izrael znajduje się w ciągłym stanie zagrożenia z racji na wrogie relacje z państwami arabskimi wokół siebie. Z tego powodu transport drogą morską ma kluczowe znaczenie dla jego gospodarki, stąd Izraelski Korpus Morski jest również rodzajem sił zbrojnych konsekwentnie rozwijanym w zakresie zapewnienia skutecznej obrony interesów państwa.
Rozpoczęte przez Hamas walki przeciwko Izraelowi cechują się znaczną intensywnością, tocząc się w domenie lądowej, morskiej i powietrznej. Służby prasowe Sił Obronnych Izraela opublikowały kolejne nagranie z toczących się walk na Morzu Śródziemnym w strefie przybrzeżnej, na którym widać działania wymierzone w Palestyńczyków.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO