APRS SA. oferująca rozwiązania dotyczące ochrony wód powierzchniowych z powodzeniem zakończyła jeden z kluczowych projektów rozwojowych. Był on realizowany w ramach schematu Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich, programu „Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacje”, współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021. Wartość projektu wyniosła prawie 8,5 mln zł.
Podczas bloku prezentacyjnego pt. "Modernizacja Marynarki Wojennej" podczas Defence24 Days przedstawiciele polskiej Marynarki Wojennej prezentowali plany koncepcje rozwoju morskiego rodzaju sił. Z kolei przedstawiciele firm zbrojeniowych zaprezentowali działalność swoich przedsiębiorstw oraz ofertę dla Polski. Wszyscy zaprezentowali szereg informacji, przy czym nie zabrakło tu zaskoczeń.
Projekt TECoNaut to europejska inicjatywa związana z branżą budowy jachtów. Jej celem jest wsparcie zielonej transformacji tej gałęzi przemysłu. Partnerem projektu została Politechnika Gdańska.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
Nietoksyczną i skuteczną metodę oczyszczania wód morskich po wyciekach ropy naftowej opracował międzynarodowy zespół naukowców. Badacze wykorzystali naturalny korek, który poddano obróbce laserowej.
Kapitanat Portu ustanowił Tymczasowy Kanał Alternatywny Fort Carroll, który znajduje się po północno-wschodniej stronie głównego kanału w pobliżu zawalonego w ubiegłym miesiącu mostu Francis Scott Key i zapewni ograniczony dostęp dla statków o znaczeniu komercyjnym.
Zespół ds. zaawansowanej inżynierii w Torqeedo wykorzystuje alternatywne materiały w celu zmniejszenia wpływu produktów firmy na środowisko. W tym celu firma chce wykorzystać tworzywa sztuczne wydobyte z oceanów pod kątem recyklingu i produkcji swoich materiałów. W ten sposób firma chce ograniczyć zanieczyszczenie wód i zużycie surowców przy produkcji swoich komponentów.
Rozpoczyna się TECoNaut, europejski projekt mający na celu zdefiniowanie umiejętności potrzebnych do zielonej transformacji w przemyśle jachtowym.
Przez trzy lata m.in. polski przemysł jachtowy będzie brał udział w unijnym programie TEcoNaut, który ma promować wykorzystanie ekologicznych materiałów w przemyśle żeglarskim - podała Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - Polskie Jachty (POLBOAT).
Wybrano stocznię do budowy nowego statku do transportu rakiet kosmicznych
W Świnoujściu odbędzie się 16. Baltic Business Forum pod hasłem „Współpraca dla odbudowy Ukrainy”
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
Na statku, który uderzył w most w Baltimore, wysadzono zalegające od tygodni elementy konstrukcji. Kontenerowiec jest wolny
„Budując morskie kolosy. Fotografie Tercjana Multaniaka”. Niezwykła wystawa pod pokładem statku-muzeum „Sołdek”
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24