Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Od 2014 roku jest rozwijane przedsięwzięcie, mające połączyć kilka państw Europy Wschodniej, aby zapewnić lepszy transport towarowy. Na modernizacji kolei państw nadbałtyckich szczególnie mają zyskać porty morskie, gdyż pozwoli to sprawniej wywozić ładunki z terminali, zapewniając tym samym wydajniejsze przeładunki. Istniej pilna potrzeba stworzenia nowoczesnej infrastruktury kolejowej o europejskim standardzie, która pomoże integracji krajów bałtyckich z europejską siecią transportową i rynkiem zachodnioeuropejskim.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
Od poniedziałku 12 lutego na drogach niemal całego kraju będzie zwiększony ruch pojazdów wojskowych, związany z ćwiczeniami "Steadfast Defender-24" i ich polską częścią "Dragon-24". Na europejskie poligony wyjedzie łącznie około 100 tys. żołnierzy, którzy będą działać na lądzie, w morzu i w powietrzu. W ramach ćwiczeń, od połowy lutego do końca maja, pojazdy wojskowe będą przemieszczały się niemal we wszystkich województwach, na autostradach, drogach ekspresowych oraz drogach krajowych.
Rozwój infrastruktury kolejowej gdyńskiego portu ma wpłynąć na wydajność transportu oraz poprawić bezpieczeństwo na jego obszarze. W obliczu rosnących przeładunków Portu Gdynia kluczowe dla gospodarki państwa stało się zapewnienie mu również właściwej przepustowości poprzez zwiększony udział kolei w transporcie lądowym.
Polski operator promowy, kursujący na co dzień między Polską, a Szwecją, uruchomił program lojalnościowy MyPolferries. Rozwiązanie jest w pełni zdigitalizowane i działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Władze stanu Kalifornia ogłosiły wielki program inwestycyjny, mający na celu usprawnienie funkcjonowania portów i łańcucha dostaw poprzez wspieranie zrównoważonego rozwoju i wydajności, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa. Projekty otrzymujące fundusze stanowe obejmują modernizację portów w Los Angeles i Long Beach, najbardziej ruchliwych portów na półkuli zachodniej, a także innych portów morskich i śródlądowych.
Spółka podpisała porozumienie z Miastem Świnoujście w sprawie zapewnienia dla mieszkańców i turystów alternatywnego dostępu do atrakcji turystycznych (Latarnia Morska, Fort Gerharda) oraz plaży w prawobrzeżnej części miasta w miesiącach letnich.
Wychodząc naprzeciw potrzebom społeczności lokalnej oraz branży turystycznej w Świnoujściu, na czas długiego weekendu czerwcowego (8-11 czerwca) właściciel Terminalu LNG, spółka GAZ-SYSTEM, zapewnia bezpłatny dojazd dla mieszkańców i turystów do plaży w prawobrzeżnej części Świnoujścia. Spółka została także sponsorem pikniku osiedla Przytór-Łunowo, który odbędzie w dniu 10 czerwca.
W tym tygodniu przejazd pod Świną z wyspy Uznam na Wolin i z powrotem testowali ratownicy medyczni z pogotowia ratunkowego w Świnoujściu i Międzyzdrojach. Ratownicy sprawdzali m.in. stworzenia w tunelu korytarza życia. Wcześniej podobne przejazdy mieli także kierowcy z Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu. Według zapewnień Urzędu Miasta w Świnoujściu z inwestycji mieszkańcy i turyści mają skorzystać jeszcze przed wakacjami.
Operatorzy systemów przesyłowych gazu podpisali porozumienie celem przyspieszenia rozwoju infrastruktury wodorowej
Tak kształtuje się przyszłość żeglugi? Położono stępkę pod Celebrity Xcel, statek pasażerski z napędem na metanol
Port w Pucku będzie miał nowy falochron i nabrzeże. Jest przetarg
Należący do MSC port afrykański zyskuje przez chaos na Morzu Czerwonym
Pływająca pogłębiarka rozpocznie pracę na Mierzei Wiślanej
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki