W obecności wiceministrów infrastruktury, Arkadiusza Marchewki oraz Piotra Malepszaka, odbyło się podpisanie umowy na remont linii kolejowej łączącej województwa: dolnośląskie, lubuskie i zachodniopomorskie. Popularna „Nadodrzanka” ma zyskać większą przepustowość i co za tym idzie, jej trasą pojedzie więcej składów towarowych, jadących z i do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu.
Na Martwej Wiśle, tuż przy moście Siennickim, trwa intensywny etap przygotowań do zabezpieczenia jego konstrukcji. We wtorek, 13 maja, pojawiła się tam barka z pierwszymi materiałami budowlanymi oraz charakterystycznymi stalowymi palami. Wkrótce przypłynie też palownica, która w kilku częściach dotrze z wyspy Ostrów – na miejscu zostanie zmontowana i rozpocznie wbijanie kilkunastometrowych pali w dno rzeki.
W piątek władze Gdańska poinformowały o ogłoszeniu przetargu na kompleksową modernizację Mostu Siennickiego. W ciągu 10 tygodni przeprawa ma być dostępna dla ruchu pieszego i rowerowego.
We wtorek oddano do użytku wiadukt w ciągu ul. Puckiej w Gdyni. Obiekt o długości 185 metrów ma zapewnić bezpieczny transport ładunków do gdyńskiego portu i poprawę komunikacji w mieście. Budowa kosztowała ponad 65 mln złotych netto - poinformowały PKP PLK.
Rośnie zagrożenie związane z niżem genueńskim "Boris". Groźba wystąpień powodzi dotyczy południowych części kraju. Wiele osób porównuje tę sytuację do "Powodzi Tysiąclecia" w 1997 roku. Temat jest aktualizowany.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Od 2014 roku jest rozwijane przedsięwzięcie, mające połączyć kilka państw Europy Wschodniej, aby zapewnić lepszy transport towarowy. Na modernizacji kolei państw nadbałtyckich szczególnie mają zyskać porty morskie, gdyż pozwoli to sprawniej wywozić ładunki z terminali, zapewniając tym samym wydajniejsze przeładunki. Istniej pilna potrzeba stworzenia nowoczesnej infrastruktury kolejowej o europejskim standardzie, która pomoże integracji krajów bałtyckich z europejską siecią transportową i rynkiem zachodnioeuropejskim.
Przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk powstaje nowy terminal przeładunkowy – Fast Track Terminal. Na obejmującym 3,5 hektara terenie odbywać się będą przeładunki i magazynowanie m.in. zbóż, drewna, stali czy materiałów sypkich.
Od poniedziałku 12 lutego na drogach niemal całego kraju będzie zwiększony ruch pojazdów wojskowych, związany z ćwiczeniami "Steadfast Defender-24" i ich polską częścią "Dragon-24". Na europejskie poligony wyjedzie łącznie około 100 tys. żołnierzy, którzy będą działać na lądzie, w morzu i w powietrzu. W ramach ćwiczeń, od połowy lutego do końca maja, pojazdy wojskowe będą przemieszczały się niemal we wszystkich województwach, na autostradach, drogach ekspresowych oraz drogach krajowych.
Rozwój infrastruktury kolejowej gdyńskiego portu ma wpłynąć na wydajność transportu oraz poprawić bezpieczeństwo na jego obszarze. W obliczu rosnących przeładunków Portu Gdynia kluczowe dla gospodarki państwa stało się zapewnienie mu również właściwej przepustowości poprzez zwiększony udział kolei w transporcie lądowym.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”