Prezes Orlenu Ireneusz Fąfara wyraził przekonanie, że „do końca lata" uda się osiągnąć porozumienie z Synthosem ws. wspólnej budowy reaktorów SMR. Podczas konferencji wynikowej Fąfara zapowiedział też rozmowy o rozszerzeniu współpracy z Ukrainą ws. sprzedaży gazu.
W Świnoujściu na zaproszenie Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej zebrali się przedstawiciele Platformy Portów Offshore Wind. Wzięli udział w wizycie studyjnej w porcie instalacyjnym Orlen Neptun w Świnoujściu oraz w Porcie Szczecin.
Morska Agencja Gdynia jest agentem statku dźwigowego Svanen, który cumuje od pewnego czasu w Gdyni, a który w przyszłym roku rozpocznie budowę pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej. Prezes MAG, Michał Śmigielski, opowiada o wyzwaniach związanych z jej obsługą.
Grupa ORLEN zakończyła pierwszy kwartał 2024 r. z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO na poziomie 8,4 mld zł i zyskiem netto w wysokości 2,8 mld zł. Jednocześnie zmniejszono dług netto o miliard złotych. Koncern przeznaczył na inwestycje blisko 6,4 mld zł. Inwestorzy dostaną 4,15 zł dywidendy za jedną akcję.
Powstająca w Polsce morska energetyka wiatrowa będzie potrzebować wielu zasobów i wykorzysta zarówno te największe porty, jak i te małe, a pewnie sięgnie także za granicę. O wykorzystaniu polskich portów dla offshore rozmawiali uczestnicy jednego z paneli dyskusyjnych podczas drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030.
Przedstawiciele wielu stron zaangażowanych w rozwój sektora morskich farm wiatrowych w Polsce spotkali się po raz kolejny. Tym razem w Gdyni, gdzie na konferencji Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej podsumowali najnowszy stan rozwoju i aktualne wyzwania rzucone branży.
Właścicielem katamaranu jest Morska Agencja Gdynia, a jego operatorem MAG Offshore. Jednostka pracowała m.in. przy budowie Baltic Pipe. Jaką rolę widzą dla niej nowi właściciele w budowie polskich morskich farm wiatrowych?
Niedawno na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej pojawił się nowy podmiot – MAG Offshore. Jest to wyspecjalizowana spółka zależna Morskiej Agencji Gdyni, polskiego operatora logistycznego, działającego także energetyce wiatrowej (transport elementów turbin). Nowy podmiot powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie polskiego rynku i jak się okazuje, nie próżnował od pierwszego dnia swojej działalności. W cyklu tekstów „Kto jest kim w polskim offshore” rozmawiamy z Pawłem Weinerem, prezesem zarządu MAG Offshore.
Nietypowy statek typu FLO-FLO z łopatami do elektrowni wiatrowych na pokładzie, zawinął w zeszły weekend do portu w Gdyni. Wyładunek z jednostki Sun Rise trwał około dwóch dni.
Na temat roli małych i średnich portów morskich województwa pomorskiego, innowacyjności offshore wind w regionie czy zdobywaniu kwalifikacji zawodowych była mowa podczas piątkowego (24 września) spotkania przedstawicieli branży z samorządowcami w urzędzie marszałkowskim w Gdańsku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim