Nietypowy statek typu FLO-FLO z łopatami do elektrowni wiatrowych na pokładzie, zawinął w zeszły weekend do portu w Gdyni. Wyładunek z jednostki Sun Rise trwał około dwóch dni.
W gdyńskim porcie wyładowano 111 śmigieł do elektrowni wiatrowych.
- Jednostka Sun Rise, która dostarczyła nam ten ładunek jest statkiem, którego konstrukcja pozwala na zanurzenie pokładu głównego do 10 metrów pod powierzchnię wody - mówi Michał Śmigielski, prezes zarządu Morskiej Agencji Gdynia, która zapewniła obsługę agencyjną statku oraz była odpowiedzialna za wyładunek łopat.
CZYTAJ: Trwają targi Baltexpo 2021. MAG: "Porty serwisowe potrzebne na już" [RELACJA WIDEO - dzień II]
Jak się dowiedzieliśmy, tego typu statki są najczęściej wykorzystywane do transportu ładunków posiadających własną pływalność lub ładunków wymagających naprawdę dużej powierzchni ładunkowej.
- Możemy zdradzić, że była to największa w tym roku dostawa łopat do elektrowni wiatrowych w Polsce, a także druga największa dostawa tego typu w historii naszego kraju. Podczas pierwszej takich śmigieł było 114 - mówi prezes MAG.
I jak dodaje, udana dostawa i jej sprawny logistyczny przebieg to kolejny sukces firmy. - MAG pozostaje liderem w branży obsługi energetyki wiatrowej w Polsce - podkreśla Michał Śmigielski.
O MAG
Morska Agencja w Gdyni powstała w 1951 roku i reprezentowała zagraniczne linie żeglugowe, armatorów i kluby ubezpieczeniowe (P&I), a także świadczyła usługi agencyjne dla statków, z czasem poszerzając swoją specjalizację o usługi spedycyjne i pośrednictwo pracy dla polskich marynarzy. Lata 90 to rozwój usług spedycji kolejowej i lotniczej, magazynowania, dystrybucji, a także obsługi celnej, co zaowocowało możliwością kompleksowej obsługi ładunków w transporcie międzynarodowym.
MAG liderem na rynku logistyki elementów turbin wiatrowych.
Od 2007 roku aktywnie uczestniczymy w przemianach energetyki w Polsce, oferując usługi przeładunków komponentów farm wiatrowych w portach w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie oraz Świnoujściu. Współpracuje z największymi producentami turbin wiatrowych w Polsce i Europie. Stworzyła dwa nowoczesne huby portowe do przeładunku lądowych farm wiatrowych.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody