Na łamach różnych portali internetowych pojawiło się kilka artykułów dotyczących powodów odroczenia publikacji uchwały 7 Sędziów NSA na termin z urzędu. Większość z tych artykułów, prawdopodobnie przez brak prawniczej wiedzy autorów, błędnie wskazuje na przedmiot uchwały, przebieg i charakter postępowania i skutki jego rozstrzygnięcia.
Osiągnięto kluczowe momenty w produkcji komponentów dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3, realizowanych przez Equinor i Grupę Polenergia. W zakładach dostawcy – firmy Smulders – ustawiono w pozycji pionowej pierwsze elementy przejściowe (transition pieces), zakończono montaż konstrukcji wsporczej typu jacket pod platformę morskiej stacji elektroenergetycznej oraz przygotowano jej główną część (topside) do dalszego wyposażania.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Inwestycja stanowi kluczowy etap przygotowań do uruchomienia terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych w darłowskim porcie. Jednocześnie jej celem jest wzmocnienie potencjału tego miejsca jako portu wielofunkcyjnego.
W nadesłanej do naszej redakcji informacji dotyczącej postępowania na wybór przewoźników promowych korzystających z Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Unity Line poinformowała, że nie zgadza się z rozstrzygnięciem i nie wyklucza „podjęcia akcji prawnej”.
W wyniku rozstrzygniętego postępowania na korzystanie z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia, Stena Line będzie w latach 2026–2032 jego użytkownikiem w oparciu o przyznane pakiety czasowe (sloty) oraz wynajętą powierzchnię terminalową. Decyzja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. oznacza zachowanie ciągłości funkcjonowania terminalu przez doświadczonego armatora, rozwój ruchu pasażerskiego i towarowego.
Proces inwestycyjny zmierza do realizacji inwestycji budowlanej, od ustalenia warunków zabudowy, poprzez uzyskanie projektu budowlanego i realizację robót budowlanych, aż do oddania obiektu do użytkowania. Jest z założenia długotrwały, skomplikowany i angażuje wiele podmiotów (zamawiający, wykonawcy, projektanci, inżynierowie kontraktu, podwykonawcy).
W poniedziałek 9 maja wiecha zawisła nad nowobudowanym obiektem Międzynarodowych Targów Gdańskich w Letnicy. Świętowano sprawny proces powstawania czwartej hali wystawienniczej.
W nadmorskim Barrow-in-Furness w Anglii co jakiś czas ulice są zamykane i wtedy mieszkańcy, wśród których wielu jest pracownikami zakładu stoczniowego, należącego do BAE Systems, mogą zobaczyć powolny przejazd wielkich „pakunków”. Zabezpieczone kryją w sobie elementy powstającego okrętu podwodnego z napędem jądrowym, który wejdzie w skład Royal Navy. Tym razem można było zobaczyć sekcję przyszłego HMS Dreadnought.
Jak poinformowała stocznia Babcock, w jej szkockim zakładzie w Rosyth nie ustają prace nad najnowszymi fregatami typu 31. Zaprezentowała aktualny stan prac nad drugą z pięciu zaplanowanych jednostek, która będzie nazywać się Active.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?