Zarząd Portu Singapur topową pozycję zajął po raz 12. z rzędu. Został uznany najlepszym portem świata według standardów Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. W 2025 Singapur uzyskał 99,5 na 100 punktów, wyprzedzając Londyn, Szanghaj i Hongkong.
W ramach spółki zarząd singapurskiego portu i gigant żeglugi z Tajwanu planują zwiększenie zdolności operacyjnych i przeładunkowych. W ten sposób Evergreen Marine Corporation (EMC) chce też osiągnąć lepszą przepustowość w ramach swojej obsługi floty kontenerowców.
Firma żeglugowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ogłosiła, że dziś, że 26 listopada podpisała kompleksowy protokół ustaleń (MoU) z Zarządem Portu Morskiego Singapur w celu pogłębienia współpracy w dziedzinie dekarbonizacji, cyfryzacji i rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi. Oba podmioty, współpracując w ramach różnych inicjatyw, mają na celu dekarbonizację branży morskiej, a także wprowadzać nowe inicjatywy oraz przyjazne środowisku rozwiązania z powiązanymi z nią dziedzinami.
Nieopodal singapurskiego portu, jednego z najbardziej ruchliwych na świecie, doszło do kolizji miedzy dwoma tankowcami. W wyniku tego na jednym ze statków pojawił się dym. Do akcji natychmiast wysłano służby ratunkowe oraz jednostki marynarki wojennej.
94,8 mln TEU przeładunków w terminalach całego świata i 2023 r. zakończony sprzedażą usług w wysokości 7 mld dol. brutto – to syntetyczna informacja raportu rocznego PSA za 2023 r. Wynik interesujący, bo swój wkład ma tu również Baltic Hub, w którym PSA ma 40% udziałów.
Według danych opublikowanych przez Zarząd Portu Morskiego w Singapurze, port odnotował listopadowy wzrost przeładunków o 8,4% w stosunku do przepustowości kontenerów w analogicznym okresie 2018 roku.
Przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdańsk już po raz drugi wzięli udział w jednej z najważniejszych konferencji międzynarodowych, dedykowanych idei Jedwabnego Szlaku. The 3rd Maritime Silk Road Port International Cooperation Forum, organizowane cyklicznie w Ningbo w Chinach, w tym roku skoncentrowało się na rozwoju przewozów drogą morską i lądową m.in. z udziałem Polski, Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Chin.
Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się światowym liderom z Azji. Przez ostatnie 20 lat to porty z tego regionu stały się największymi światowymi centrami przeładunku kontenerów, dzięki szybkiemu rozwojowi azjatyckich tygrysów.
Połączenia oceaniczne uruchomione w sierpniu między Dalekim Wschodem a Gdańskiem mogą mieć przełomowe znaczenie w polskim handlu zagranicznym.
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?