• <

Evergreen i Port Singapur zakładają spółkę joint venture do obsługi terminalu kontenerowego w Singapurze

02.12.2024 09:39 Źródło: Evergreen, Port Singapur
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Evergreen i Port Singapur zakładają spółkę joint venture do obsługi terminalu kontenerowego w Singapurze
Fot. Evergreen

W ramach spółki zarząd singapurskiego portu i gigant żeglugi z Tajwanu planują zwiększenie zdolności operacyjnych i przeładunkowych. W ten sposób Evergreen Marine Corporation (EMC)  chce też osiągnąć lepszą przepustowość w ramach swojej obsługi floty kontenerowców.

Zarówno Zarząd Portu Singapur (PSA) jak i przedstawiciele Evergreen liczą, że dzięki tej współpracy wzrośnie wydajność transportu oraz przeładunków kontenerowych, z racji na rosnący ruch morski. Singapur jest jednym z najważniejszych punktów tego rodzaju w Azji, stąd wyzwaniem pozostaje terminowa obsługa kontenerowców. 

W ramach współpracy, celem zwiększenia wydajności operacyjnej, nowo utworzona spółka ma wprowadzać technologie cyfrowe, które mają na celu uprościć i przyspieszyć obsługę kontenerową na terenie terminala, aby spełnić oczekiwania i wymagania klientów. Oczekuje się, że terminal rozpocznie działalność do końca 2024 roku.

– Przepływy handlowe są siłą napędową globalnej gospodarki, napędzają rynki, napędzają wzrost i łączą społeczności na całym świecie, a porty i linie żeglugowe działają jako kluczowe czynniki. PSA z dumą ogłasza naszą najnowszą współpracę z Evergreen Marine, podobnie myślącym partnerem zaangażowanym w rozwój globalnego handlu i łączności. Wspólnie dostrzegamy ogromne możliwości podjęcia inicjatyw, które nie tylko zwiększą odporność łańcucha dostaw, ale także na nowo wyobrażą sobie, w jaki sposób porty i linie żeglugowe mogą współpracować w ramach naszej strategii Node-to-Network (N2N), aby zapewnić płynny przepływ globalnego handlu – przekazał Ong Kim Pong, dyrektor generalny Grupy PSA International.

– PSA z przyjemnością tworzy strategiczną spółkę joint venture z Evergreen Marine Corporation, opierając się na naszych wieloletnich relacjach w celu zacieśnienia współpracy i zaspokojenia szybko zmieniających się potrzeb przemysłu morskiego. Integrując nasze mocne strony i możliwości, to wzajemnie korzystne partnerstwo zapewni większą wartość i pogłębi synergię między obiema organizacjami w perspektywie długoterminowej – powiedział Nelson Quek, dyrektor regionalny na Azją Południowo-Wschodnią, PSA International.

– Przyjazne dla środowiska statki i wydajne terminale są podstawą naszej działalności. Wraz z rozwojem działalności firmy, zawsze szukamy partnerów o podobnych poglądach, aby budować wysokowydajne terminale w ważnych lokalizacjach. Zwieńczeniem ciężkiej pracy wszystkich naszych pracowników jest uruchomienie pierwszego terminalu joint venture Evergreen Marine z PSA. To osiągnięcie nie tylko wzmacnia naszą działalność w Azji, ale także wyznacza początek głębszego globalnego partnerstwa między nami – zaznaczył Y.I. Chang, prezes Evergreen Marine Corporation

Zarówno Port Singapur jak i Evergreen prowadzą szereg inwestycji w związku z rozwojem transportu kontenerowego, jednocześnie dążąc do jego dekarbonizacji. Przypomnijmy, że zarząd portu podpisał 26 listopada br. z japońską firmą żeglugową Mitsui O.S.K. Lines (MOL) kompleksowy protokół ustaleń (MoU w celu pogłębienia współpracy w dziedzinie dekarbonizacji, cyfryzacji i rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi. Umowa ma dotyczyć współpracy w zakresie dekarbonizacji w branży morskiej, także działanie na rzecz ustanowienia systemu dostaw nisko- i zeroemisyjnych paliw, takich jak metanol, amoniak i wodór. Ponadto w maju tego roku port we współpracy z X-Press Feeders, wdrożył  system tankowania metanolem niskoemisyjnych statków, dzięki czemu zrobił pierwszy krok w zakresie obsługi jednostek wykorzystujących zielone, przyjazne środowisku paliwa.

Z kolei Evergreen dąży do zwiększenia swojej floty niskoemisyjnych statków. W czerwcu tego roku tajwańska firma zamówiła sześć statków o wyporności 2 400 TEU, napędzanych metanolem. Z kolei w lipcu ub. r. zainwestowała 5 mld dolarów, zamawiając 16 statków także z napędem na metanol, mających wyporność 16 000 TEU. Oczekuje się, że flota kontenerowców będzie sukcesywnie przekazywana zamawiającemu w latach 2026-2027.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.