We wtorek rano w porcie Long Beach doszło do poważnego zdarzenia z udziałem kontenerowca MV Mississippi. Około godziny 9:00 zawaliła się część ładunku, w wyniku czego 67 kontenerów spadło do wody oraz na nabrzeże.
W maju 2025 roku port Long Beach odnotował znaczący spadek wolumenu przeładunków – o 8,2% r/r – obsługując łącznie 639 160 TEU. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik pozostają zmienne warunki globalnego handlu, w tym wciąż obowiązujące taryfy celne. Podobną tendencję zaobserwowano w sąsiednim porcie w Los Angeles, który obsłużył 716 619 TEU, co oznacza spadek o 5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
We wrześniu pracownicy doków i operatorzy terminali w Porcie Long Beach obsłużyli łącznie 829 429 jednostek (TEU), co oznacza wzrost o 11,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przekroczyło to również poprzedni wrześniowy rekord ustanowiony w 2020 roku o 78 849 TEU.
Władze stanu Kalifornia ogłosiły wielki program inwestycyjny, mający na celu usprawnienie funkcjonowania portów i łańcucha dostaw poprzez wspieranie zrównoważonego rozwoju i wydajności, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa. Projekty otrzymujące fundusze stanowe obejmują modernizację portów w Los Angeles i Long Beach, najbardziej ruchliwych portów na półkuli zachodniej, a także innych portów morskich i śródlądowych.
W obliczu niepewności dotyczącej czasu trwania i zakresu zakłóceń związanych z obecnymi zamieszaniami związanymi z pracą w portach na Zachodnim Wybrzeżu, Narodowe Stowarzyszenie Detaliczne (National Retail Federation) i Narodowe Stowarzyszenie Producentów (National Association of Manufacturers) wzywają administrację Bidena do zaangażowania się w rozmowy z stronami w celu pomocy w finalizacji nowej umowy.
Liczba kontenerowców oczekujących na wejście do trzech największych portów Ameryki od początku lipca stale rośnie.
Porty Zachodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych doświadczają zatorów, które wpływają na łańcuchy dostaw. Zalew kontenerów, zastoje w azjatyckich portach, trudna sytuacja na lądzie sprawiają, że być może w te święta zobaczymy Kevina samego w domu – ale tym razem bez prezentów.
Ponad 10 lat po rozpoczęciu prac, Port Long Beach ogłosił zakończenie budowy terminalu kontenerowego w Middle Harbor, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie i przyjaznych środowisku obiektów ładunkowych na świecie.
Ponure perspektywy znacznie niższych poziomów przepustowości w portach kontenerowych na początku pandemii, 18 miesięcy później przekształciły się w poważny niedobór w wielu terminalach na całym świecie.
Oczekuje się, że największe porty importu detalicznego w Stanach Zjednoczonych zanotowały kolejny przełomowy miesiąc w maju. Konsumenci powrócili bowiem do normalnych wzorców zakupowych wraz ze wzrostem liczby szczepień - ogłosiła w tym tygodniu Narodowa Federacja Detaliczna (NRF). Tymczasem łańcuchy dostaw starają się nadążyć za popytem.
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu