Norweskie Ministerstwo Energii otrzymało wnioski od PGNiG Wydobycie Norwegia (Upstream Norway) i siedmiu innych firm w związku z ogłoszeniem dwóch obszarów na Morzu Północnym do potencjalnego składowania CO2 na szelfie norweskim - poinformował w komunikacie norweski dyrektoriat offshore.
Unimot Paliwa – spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.
U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
Zarząd Portu Singapur aktywnie działa na rzecz dekarbonizacji. Jednym z wiodących programów jest elektryfikacja floty i wyposażenie nabrzeży w ładowarki statków. Niedawno wybrano 11 projektów elektrycznych jednostek portowych przeznaczonych do wykonywania usług w porcie – poinformował w lutym br. Eng Dih Teo, Chief Executive, Maritime and Port Authority Singapore, na portalu społecznościowym.
Stocznie uratują państwowe kontrakty na PSV oraz OSV dla sektora O&G Offshore. Rząd Brazylii postanowił wesprzeć krajowy przemysł stoczniowy i przeznaczyć specjalny fundusz do przywrócenia aktywności stoczni produkcyjnych i remontowych. Na ten cel Merchant Marine Fund (MMF) otrzymał od rządu kwotę odpowiadającą 1,3 mld dolarów. Priorytetem będzie budowa statków OSV (Offshore Support Vessel) dla morskiego przemysłu wydobywczego.
Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.
Spółka PGNIG Upstream Norway z Grupy Orlen otrzymała 10 nowych koncesji na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Dodatkowo dwie koncesje zdobyła firma KUFPEC, którą polski koncern przejął - wynika z opublikowanych rezultatów corocznej rundy koncesyjnej APA.
Equinor dzięki znakomitej dywersyfikacji produkcji wypracował w III kwartale 2023 r. zysk 8,02 mld USD. Po opodatkowaniu zostało 2,73 mld USD. Zysk operacyjny netto w II kwartale ubr. wyniósł 7,45 mld USD, a zysk netto 2,5 mld USD. W II kwartale zysk w wysokości 7,54 mld USD i 2,25 mld USD. Po opodatkowaniu zysk operacyjny netto wyniósł 7,05 mld USD, a zysk netto 1,83 mld USD. W 2022 r. do budżetu Norwegii spółki firmy wpłaciły 44,3 mld dolarów – poinformował w grudniu br. dyrektor finansowy Torgrim Reitan.
Administracja Joe Bidena ogłosiła nowy, zredukowany program udzielania koncesji na wydobycie ropy i gazu w latach 2024-2029, który obejmuje zaledwie trzy aukcje w Zatoce Meksykańskiej. Ta decyzja stanowi strategiczny krok ku osiągnięciu celu 30 GW mocy z morskich farm wiatrowych do 2030 roku, jednocześnie wywołując kontrowersyjne reakcje zarówno wśród lobbystów przemysłu naftowego, jak i aktywistów ekologicznych.
PGNiG Upstream Norway z Grupy ORLEN przejął spółkę wydobywczą KUFPEC Norway. W efekcie tej transakcji polskie wydobycie gazu ziemnego w Norwegii wzrośnie o 1/3 i przekroczy 4 mld metrów sześciennych rocznie.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie