Wietnam ma trzy porty kontenrowe na liście 30 według najnowszej listy One Hundred Container Ports 2025 Lloyd’s List. Wysoką pozycję uzyskały Ho Chi Minch City (22. miejsce), port Hajfong (29. miejsce) i port Cai Mep (30. miejsce). Roczny przyrost przeładunków w tych portach wyniósł tyle, co przeładowują polskie terminale kontenerowe łącznie.
Od początku br. utrzymuje się dotychczasowy trend. Eksport z Dalekiego Wschodu napędza statystyki globalnego wzrostu podaży kontenerów w handlu morskim. Do końca lata br. zwiększył się o +6%. Wynika to z danych Container Trades Statistics Limited obliczonych od początku roku 2025 r.
Przychody Grupy Budimex w III kw. 2025 r. wyniosły 2.461,7 mln zł, zysk operacyjny wyniósł 207,6 mln zł, a zysk netto jednostki dominującej 170,5 mln zł - wynika z raportu. Konsensus PAP Biznes zakładał 2.457,1 mln zł przychodów, 203,1 mln zł EBIT i 170,2 mln zł zysku netto.
"Rola infrastruktury krytycznej w kontekście bezpieczeństwa morskiego i energetycznego" to jeden z paneli, który odbył się podczas 5. rejsu Gospodarki morskiej. Eksperci podkreślali, że zapewnienie bezpieczeństwa zależy od wyposażenia, współpracy między służbami, dobrych procedur. Potrzebna jest też zmiana regulacji prawnych dotyczących funkcjonariuszy na służbie.
Japonia na rynku globalnym żyje z eksportu i importu, a ten odbywa się przez liczne morskie porty. Jednym z istotnych produktów eksportowych były owoce morza, a ich odbiorcą rynek chiński. Chiny częściowo zniosły zakaz importu japońskich owoców morza w połowie 2025 r. Import owoców morza z Japonii do Chin był objęty zakazem od 2023 roku po zrzucie ścieków z elektrowni jądrowej w Fukushimie.
Firma Rhenus chrzest nowej barki na Nabrzeżu Katowickim, na terenie terminalu firmy Bulk Cargo - Port Szczecin, będącym od stycznia tego roku jednym z jej najnowszych podmiotów. Celem jest pokazanie wspólnego zaangażowania w rozwój zrównoważonej logistyki.
Z portu w Ningbo na wschodzie Chin wyruszył pierwszy kontenerowiec na trasie ekspresowej do Europy – podał we wtorek portal Yicai Global. Szlak wiodący przez Przejście Północno-Wschodnie skraca czas transportu o ponad połowę w stosunku do tradycyjnych tras oraz omija regiony zagrożone piractwem i niestabilne politycznie.
Grupa Rhenus, globalny dostawca rozwiązań logistycznych, ogłosiła oficjalną zmianę marki C. Hartwig Gdynia S.A. na Rhenus Air & Ocean Poland S.A. Integracja ma na celu wzmocnić globalną sieć Rhenus Air & Ocean rozszerzając jej pozycję w Europie Wschodniej. Zmianie nazwy spółki na Rhenus Air & Ocean Poland S.A. towarzyszą także zmiany w zarządzie, które jednocześnie finalizują proces integracji.
Ponad 800 uczestników bierze udział w rozpoczętym w poniedziałek w Poznaniu III Kongresie Współpracy z Ukrainą Common Future. W jego trakcie przewodniczący Rady ds. Współpracy z Ukrainą Paweł Kowal zapowiedział podpisanie do końca tego roku międzyrządowej umowy dotyczącej głównych inwestycji.
W światowych przewozach morskich kontenerów zauważono trend spadkowy. Znajduje on swoje odzwierciedlenie w statystykach i analizach globalnych, wbrew sygnałom z niektórych portów o wzroście przeładunków. Zauważono co prawda w pierwszym półroczu w części portów zwiększoną podaż oraz stwierdzono „prawie rekordowy miesiąc dla ruchu kontenerowego w lipcu ale spowolnienie jest nie do nie zauważenia” – stwierdza Simon Heaney, Senior Manager, Container Research, Drewry.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?