Grupa Rhenus, globalny dostawca rozwiązań logistycznych, ogłosiła oficjalną zmianę marki C. Hartwig Gdynia S.A. na Rhenus Air & Ocean Poland S.A. Integracja ma na celu wzmocnić globalną sieć Rhenus Air & Ocean rozszerzając jej pozycję w Europie Wschodniej. Zmianie nazwy spółki na Rhenus Air & Ocean Poland S.A. towarzyszą także zmiany w zarządzie, które jednocześnie finalizują proces integracji.
Zmiana nazwy spółki jest zwieńczeniem procesu pełnej integracji jednej z najstarszych polskich firm spedycyjnych z Grupą Rhenus, globalnym dostawcą usług logistycznych. Ma także stanowić naturalny krok wynikający z przejęcia firmy przez Grupę Rhenus w 2021 roku, które rozszerzyło jej globalną sieć transportu lotniczego i morskiego oraz wzmocniło obecność w Europie Wschodniej. Obecnie oferuje rozszerzoną gamę usług transportu morskiego, lotniczego, intermodalnego i projektowego na rynku polskim, a także rozległą globalną sieć operacyjną obejmującą ponad 70 krajów.
Integracji towarzyszą również zmiany w Zarządzie spółki. Z dniem 1 września Marek Kearney, który przez 9 lat pełnił funkcję Dyrektora Operacyjnego i Dyrektora ds. transportu morskiego w C. Hartwig Gdynia, obejmie stanowisko Prezesa Zarządu Rhenus Air & Ocean Poland. Marek Klabacha, który zasiada w Zarządzie spółki od 2023 roku, będzie nadal pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. Od 1 października 2025 roku do Zarządu spółki dołączy również nowo mianowany Wiceprezes Konstantin Perlitt, który wcześniej pełnił funkcję Dyrektora Oddziału Rhenus w Republice Południowej Afryki. Powyższe zmiany wynikają z zakończenia procesu integracji.
– Jesteśmy częścią Rhenus już od kilku lat. Nadszedł czas na ostatni
krok. Zmieniamy nazwę, ale nasze podejście pozostaje takie samo. Naszym
celem jest zapewnienie najwyższej jakości usług i niezawodności w
wykonywaniu naszych zadań" – wskazał Marek Kearney, Prezes Zarządu
Rhenus Air & Ocean Poland.
– Jesteśmy przekonani, że ta zmiana wzmocni naszą wartość dla klientów i przyczyni się do dalszej ekspansji na rynki międzynarodowe. Integracja z Grupą Rhenus otworzyła nowe możliwości rozwoju dzięki zakresowi usług świadczonych przez Rhenus w całym łańcuchu dostaw oraz zasięgowi geograficznemu organizacji – mówi Marek Klabacha, wiceprezes Zarządu Rhenus Air & Ocean Poland.
Firma C. Hartwig Gdynia stała się integralną częścią międzynarodowej sieci Rhenus, zyskując tym samym nowe możliwości dalszego rozwoju. Połączenie dwóch dojrzałych organizacji nie byłoby możliwe bez solidnych i wspólnych fundamentów, którymi są wartości reprezentowane przez obie firmy. Rebranding to nie tylko zmiana nazwy i logo, ma być to przede wszystkim krok w kierunku przyszłości, w której lokalna wiedza i doświadczenie zespołu zostaną wzmocnione globalnymi zasobami, rozwiązaniami technologicznymi i kompetencjami. Nowa nazwa w zamierzeniu wskazuje też na specjalizację usług świadczonych w zakresie logistyki transportu lotniczego i morskiego oraz podkreśla przynależność do silnej, globalnej marki.
Grupa Rhenus jest jednym z wiodących przedsiębiorstw specjalizujących się w usługach z zakresu logistyki. Działając na skalę światową, osiąga roczne obroty wynoszące 8,2 miliarda euro. Firma zatrudnia 41 000 pracowników w 1 330 placówkach biznesowych w ponad 70 krajach, opracowując innowacyjne rozwiązania stosowane w całym łańcuchu dostaw. Niezależnie od tego, czy działania obejmują transport, magazynowanie, odprawę celną czy inne usługi o wartości dodanej, ta firma z rodzinną tradycją organizuje swoje operacje w różnych jednostkach biznesowych w sposób, który gwarantuje, że potrzeby klienta są zawsze stawiane na pierwszym miejscu.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych