Marco Polo Marine Ltd. ogłosiło współpracę z norweskim Salt Ship Design AS przy budowie nowej jednostki typu Commissioning Service Operation Vessel Plus (CSOV Plus). Statek powstanie w stoczni w Batam (Indonezja), a jego dostawa planowana jest na II kwartał 2028 roku.
Dziś płynąc statkiem można znaleźć się na lądzie lub nieznanej wyspie w wyniku zakłócenia sygnału GPS lub wyłączenia sieci satelitów. W 1558 roku Wenecjanin Nicolò Zeno narysował wyspę na Atlantyku i przekonał całkiem liczne grono odkrywców, że na Frislandii żyją ludzie. Opowieściami przebił go Marco Polo, który ponoć zwiedził Chiny wzdłuż i wszerz. Dokładniejszy w opisach geograficznych był Herodot, starożytny historyk i geograf. Bardziej skromni i pragmatyczni byli Fenicjanie.
Stocznia CRIST oficjalnie przekazała armatorowi jednostkę – a w zasadzie dwie, choć połączone – o numerze budowy NB100. To kolejna konstrukcja zaprojektowana i wybudowana specjalnie na potrzeby budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy.
Brudna woda z płuczek oczyszczających spaliny na statkach zanieczyszcza Bałtyk, z czym wiążą się ogromne koszty - informuje pismo “Nature Sustainability”.
Ratownicy pracujący nad zabezpieczeniem wycieku paliwa z promu Marco Polo, który utknął na mieliźnie u wybrzeży Szwecji, spieszą się – nadchodzą niebezpieczne burze.
Dwóch członków załogi należącego do niemieckiego armatora TT-line promu Marco Polo, który osiadł w niedzielę na mieliźnie u wybrzeży szwedzkiego portu Karlshamn, jest podejrzanych o zaniedbania w ruchu morskim - poinformowała w środę szwedzka prokuratura. Przypuszcza się również, że statek mógł nie nadawać się do żeglugi.
Prom Marco Polo zanim w niedzielę osiadł na mieliźnie u wybrzeży Karlshamn w południowo-wschodniej Szwecji, wcześniej zaczepił o dno. Wyciekające paliwo zagraża środowisku - poinformowała w poniedziałek szwedzka Straż Przybrzeżna.
Prom Marco Polo osiadł w niedzielę rano u wybrzeży Karlshamn w południowo-wschodniej Szwecji. Trwa ewakuacja znajdujących się na pokładzie 70 pasażerów - poinformowało szwedzkie Centrum Ratownictwa Morskiego i Powietrznego.
TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r. port Karlshamn w południowej Szwecji zostaje zintegrowany z siatką połączeń promowych oferowanych przez armatora.
22 sierpnia o godzinie 10:00 w stoczni Crist rozpoczęła się ceremonia cięcia blach na potrzeby nowego, drugiego już projektu dla armatora FLC. W ten sposób oficjalnie ruszyła budowa specjalistycznego pontonu o numerze roboczym NB100.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?