Marco Polo Marine Ltd. ogłosiło współpracę z norweskim Salt Ship Design AS przy budowie nowej jednostki typu Commissioning Service Operation Vessel Plus (CSOV Plus). Statek powstanie w stoczni w Batam (Indonezja), a jego dostawa planowana jest na II kwartał 2028 roku.
CSOV Plus to pierwszy statek tego typu zaprojektowany od podstaw z myślą o obsłudze zarówno sektora morskiej energetyki wiatrowej, jak i branży oil & gas. Jednostka będzie wspierać pełny cykl życia farm wiatrowych – od budowy i instalacji kabli po serwis i transfer techników – a dzięki hybrydowemu systemowi napędowemu i możliwości wykorzystania alternatywnych paliw spełni także przyszłe wymogi środowiskowe.
– Cieszymy się, że wspólnie z zespołem Salt Ship Design możemy wprowadzić do życia nasz najbardziej zaawansowany projekt – CSOV Plus. To odpowiedź na rosnące potrzeby rynku dotyczące bardziej uniwersalnych i wydajnych jednostek offshore. Nowy statek połączy nowoczesne rozwiązania dla sektora wiatrowego z uznanymi technologiami dla branży oil & gas, zapewniając klientom maksymalny czas operacyjny i przewagę konkurencyjną. Jesteśmy przekonani, że projekt ten wyznaczy nowe standardy w zakresie komfortu i bezpieczeństwa załogi – powiedział Sean Lee, CEO Marco Polo Marine.
Na wyposażeniu statku znajdzie się m.in. żuraw AHC o udźwigu 100 ton, elastyczny system dźwigowy z kompensacją 3D oraz rozbudowany system „walk-to-work”, pozwalający na bezpieczny transfer personelu nawet przy falach do 3 metrów wysokości. Marco Polo Marine podkreśla, że projekt wyznaczy nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu załogi i elastyczności operacyjnej.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej