W Porcie Kołobrzeg podsumowano wyniki połowowe floty rybackiej osiągnięte w 2023 roku.
Port Kołobrzeg odnotował istotne wzrosty ramach zakresu swoich usług, powracając już niemal do wyników z 2019 roku, czyli sprzed pandemii COVID-19. Pomimo rosyjskiej inwazji na Ukrainę, niestabilnej sytuacji gospodarczej oraz kryzysu energetycznego, osiągnięto zamierzone cele.
W 2021 r. spożycie produktów z ryb i owoców morza w krajach Unii Europejskiej rosło. W 2021 r. wydatki gospodarstw domowych na ryby i owoce morza w UE-27 wzrosły o 7% w porównaniu do 2020 r. Trend ten utrzymuje się od 2019 r. – informuje EUMOFA (European Market Observatory for Fisheries and Aquaculture Products) w najnowszym raporcie.
W latach 2019–2020 wydatki gospodarstw domowych na produkty rybołówstwa i wyroby akwakultury wzrosły o 17%. Spożycie świeżych ryb wzrosło o 7% w wymiarze wartościowym i o 4% wzrosło spożycie wyrobów – podają analitycy EUMOFA w najnowszym raporcie "The EU Fish Market".
W zaledwie tydzień po ostatnim wodowaniu, Karstensen Shipyard Poland w Gdyni dokonał kolejnego - tym samym ostatniego - wodowania w tym roku. Tym razem stocznia zwodowała trawler pelagiczny o długości 75 metrów i szerokości 15,6 metra, który będzie się nazywał Artemis. Portem macierzystym tej jednostki będzie Banff w Szkocji.
Spożycie ryb w Polsce z roku na rok rośnie. Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w tym roku wyniesie 14 kg na mieszkańca. Najchętniej jemy śledzie, mintaje i makrele.
Od kwietnia do czerwca przeładowano blisko 55 tysięcy ton ładunków. W tym okresie zdecydowanie najwięcej przeładowano kłód drewnianych - prawie 22 tys. ton oraz pelletu i kruszywa - łącznie ponad 20 tys. ton.
W miesiącach kwiecień - czerwiec w kołobrzeskim porcie przeładowano blisko 55 tysięcy ton ładunków.
Od początku stycznia przy nabrzeżach Portu Kołobrzeg przeładowano ponad 79 tysięcy ton ładunków, tj. o 25 tysięcy ton więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Przeciętny mieszkaniec ziemi zjada średnio 20,5 kg ryb i owoców morza rocznie. Popyt na ryby rośnie na całym świecie i jest większy niż kiedykolwiek wcześniej.* Idzie za tym zapotrzebowanie na specjalistyczną infrastrukturę będącą częścią globalnego łańcucha dostaw, tych szybko psujących się towarów.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy