20 października 2025 roku ze stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku wyruszył w drogę do Norwegii częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego statku typu Live Fish Carrier o nazwie RO VANGUARD.
30 kwietnia 2025 roku z gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. wyruszył w drogę kadłub nowoczesnego statku rybackiego typu MT1115 L o nazwie Austral Odyssey. Jednostka, przeznaczona dla australijskiego armatora Austral Fisheries Pty Ltd, została przetransportowana na holu w kierunku Norwegii, gdzie w stoczni Baatbygg AS przejdzie ostateczne wyposażenie.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - Polskie Jachty (POLBOAT) podają, że polskie stocznie opuszcza około 25 tysięcy jachtów i łodzi rocznie. Ta skala produkcji stawia Polskę na pozycji europejskiego lidera i daje drugie miejsce w świecie w kategorii jachtów motorowych o długości kadłuba do 12 metrów. Polscy producenci są też obecni w kategorii jachtów najbardziej prestiżowych - tzw. Superjachtów. Jednostki te osiągają 44 metry długości (półtora boiska do koszykówki) i
Dla niektórych może być to zaskoczeniem, ale w Gdyni od 1991 roku funkcjonuje stocznia, która od pewnego czasu specjalizuje się w budowie częściowo wyposażonych kadłubów luksusowych jachtów – Damen Shipyard Gdynia.
95 proc. produkowanych w Polsce jachtów trafia na eksport - podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Nasz kraj jest liderem w Europie w produkcji jachtów motorowych do 12 m długości, na świecie zajmuje 2. miejsce; polskie jednostki są też obecne na rynkach w kategorii tzw. superjachtów.
Inżynierowie z Ukrainy opracowują nowy pojazd przeznaczony do działań podwodnych. Posiadająca futurystyczny wygląd jednostka miałaby potencjalnie wzmocnić działania Sił Morskich Ukrainy na Morzu Czarnym i stanowić rewolucję w zakresie prowadzenia działań pod powierzchnią wody.
W formie zdalnej odbyło się wydarzenie poświęcone trwających od ponad miesiąca protestom polskich kierowców, co jest efektem trudności w transporcie ciężarowym i samochodowym na granicy polsko-ukraińskiej. Wzięli w nim udział przedstawiciele przedsiębiorców z obu państw, którzy naświetlili problem z perspektywy zarówno Polaków, jak i Ukraińców.
Specjalizująca się w budowie luksusowych jachtów turecka stocznia straciła pływający suchy dok.
Od miesiąca trwa protest polskich kierowców na granicy z Ukraina. Zdaniem przewoźników przepisy obu państw są destrukcyjne dla ich biznesów i faworyzują ukraińskich dostawców. Mimo interwencji władz obu państw spór wciąż się zaognia, a do tego po obu stronach blokuje się transporty. Wśród nich znalazły się jednostki dla służb morskich Ukrainy, mylnie wzięte za... jachty.
Ten rok jest kamieniem milowym dla stoczni Damen Shipyards Galati w Rumunii, ponieważ zakład obchodzi 130 lat działalności. Wchodząca w skład grupy Damen Shipyards od 1999 roku stocznia Galati była odpowiedzialna za dostarczenie niektórych z największych i najbardziej skomplikowanych jednostek w historii firmy i wciąż odgrywa ważną rolę w rozwoju portfela Damen.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego