Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Polski producent specjalistycznych kontenerów i platform transportowych chce w kolejnych kwartałach kontynuować trend poprawiających się wyników. Liczy na pozyskanie kolejnych, dużych kontraktów w sektorze obronnym, podobnych do tego dotyczącego wykona elementów platform transportowych dla wojsk NATO. Jednocześnie chce inwestować w zwiększanie zdolności produkcyjnych.
Wyniki włoskiego giganta stoczniowego za pierwsze trzy kwartały 2025 roku, potwierdzają bardzo dobrą kondycję finansową i rosnącą pozycję na globalnym rynku budowy jednostek cywilnych i wojskowych. Fincantieri odnotowała dwucyfrowy wzrost zarówno przychodów, jak i zysków operacyjnych, a jej portfel zamówień osiągnął historyczny rekord przekraczający 60 mld euro.
W Porcie Gdańsk w pierwszych trzech kwartałach 2025 roku przeładowano ponad 59 milionów ton towarów – podały we wtorek władze portu. Oznacza to wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 roku.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku port w Kłajpedzie odnotował wzrost przeładunków o 11% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, osiągając 28,7 mln ton. Największy udział w strukturze przeładunków stanowią ładunki kontenerowe i ro-ro, a znaczący wzrost zanotowano także w segmencie LNG oraz materiałów budowlanych.
Jeden z czołowych przewoźników w branży morskiej, mający główną siedzibę w Singapurze Ocean Network Express (ONE) opublikował 1 sierpnia wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku obrotowego (podatkowego), tj. od kwietnia do czerwca 2025 roku.
Z myślą o zwiększeniu eksportu gazu wykorzystując w tym celu transport morski w Niemczech są rozwijane gazoporty oraz terminale FSRU. Dzięki rosnącym zdolnościom przepływu surowca terminal Deutsche Ostsee miał osiągnąć w II kwartale tego roku największą dotychczasową zdolność przerobową gazu. Odbywa się to teraz szczególnie z myślą o uzupełnieniu magazynów LNG przed okresem zimowym, aby stworzyć rezerwy surowcowe.
Perspektywa dużych napięć w globalnej polityce handlowej determinowana działaniami Stanów Zjednoczonych zapowiada trudny rok dla światowego rynku kontenerowego, jednakże wyniki z pierwszego kwartału wskazują na znacząco odmienną sytuację. Uwzględniając największych graczy na trzech najważniejszych portowych, światowych rynkach kontenerowych: Chiny, Europę i Stany Zjednoczone widoczne są solidne wzrosty notowane w każdym z obszarów.
W I kw. 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 72 mln zł wobec 79,4 mln zł r/r, EBITDA 6,6 mln zł i 10,9 mln zł straty netto w I kw. 2025 r. Utrzymująca się niekorzystna sytuacja w segmencie surowców masowych, głownie energetycznych i hutniczych. Firma wskazuje na konsekwentną realizację strategii, jaką jest transformacja w stronę uniwersalności, traktowana jako odpowiedź na nieprzewidywalność rynku i związane z tym wyzwania.
Według wstępnych skonsolidowanych wyników finansowych Polenergia, największa polska prywatna grupa energetyczna osiągnęła EBITDA na poziomie 161,9 mln zł w pierwszych trzech miesiącach 2025 roku wobec 236,3 mln zł rok wcześniej. Grupa zamknęła I kwartał skorygowanym zyskiem netto w wysokości 60,5 mln zł.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji