Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki Translogistica to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, gromadzące przedstawicieli sektora transportu, logistyki, i przewozów. To idealna okazja do prezentacji najnowszych rozwiązań, nawiązywania kontaktów handlowych oraz omawiania najważniejszych wyzwań w branży. W tegorocznej edycji tych prestiżowych targów Portu Gdynia nie mogło zabraknąć.
Adampol S.A., we współpracy z partnerami z Azji, przeprowadził pionierską operację transportu samochodów w kontenerach drogą morską. Ładunek dotarł z Korei Południowej do terminala Baltic Hub w Porcie Gdańsk, skąd został przewieziony do strefy wolnocłowej. Inicjatywa, podjęta w odpowiedzi na ograniczenia metod transportu aut drogą morską, wpisuje się w zyskujący na popularności, globalny trend branżowy.
Port morski jest węzłem logistycznym i przemysłowym w globalnych łańcuchach dostaw o silnym charakterze morskim oraz funkcjonalnym i przestrzennym skupieniem działań bezpośrednio lub pośrednio związanych z transportem, transformacją i procesami informacyjnymi w ramach globalnych łańcuchów dostaw – piszą w wydanej w br. najnowszej książce Theo Notteboom, Athanasios Pallis and Jean-Paul Rodrigue pt. „Port Economics, Management and Policy”.
Rozmowa z Łukaszem Greinke, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA poświęcona między innymi głębokowodnemu terminalowi kontenerowemu.
Rozmowa z prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownikiem Katedry Zarządzania Transportem Instytutu Zarządzania, dr. hab. Michałem Plucińskim.
Branża morska w swoją specyfikę wpisane ma zmaganie się z zakłóceniami i szokami ogólnogospodarczymi. Ponieważ cykl koniunkturalnego w gospodarce światowej determinuje koniunkturę w samej gospodarce morskiej, jako funkcjonalnie sprzężonej z handlem międzynarodowym, warto spojrzeć, jak poprzednKryzysy naftowe z lat 70-tych doprowadziły do odejścia gospodarek wysoko uprzemysłowionych od ropy, pociągając za sobą strukturalny spadek zapotrzebowania na tankowce i przebudowę dotychczas przez nie zdominowanej branży transportu m
Podczas gdy udział ładunków przewożonych drogą morską w kontenerach zwiększa się w skali świata nieznacznie, segment kontenerów chłodniczych przeżywa obecnie wyraźny wzrost. Do tego stopnia, że eksperci obawiają się wystąpienia wąskich gardeł w zakresie przepustowości.
Rozwój żeglugi na Odrze, wzrost znaczenia polskich portów morskich, konteneryzacja transportu oraz rola Polski na Nowym Jedwabnym Szlaku – to tylko część ważnych dla polskich przedsiębiorców tematów, które będą omawiane podczas 10-tej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EKG), który wystartował dziś w Katowicach, a którego partnerem jest Grupa Kapitałowa OT Logistics.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem