Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni serdecznie zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji konferencji „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych”, która odbędzie się 24 maja 2024 r w WSAiB im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni, przy ul. Kieleckiej 7 w godzinach 9.00-18.00.
Porty niemieckie, belgijskie i holenderskie alarmują: Europo, połącz siły, aby chronić przemysł. Zmniejszenie przeładunków w portach Morza Północnego sprawiło, że zarządy portów zjednoczyły siły i zaczęły wołać o pomoc instytucje UE. Nie chodzi jednak tylko o bezpośrednią pomoc dla portów. Trzeba ratować europejski przemysł, bo to on stanowi o kondycji portów położonych w otoczeniu serca i płuc europejskiego przemysłu energetycznego, chemicznego i stalowego.
Liderzy kilkunastu branż przemysłowych wzywają do podjęcia 10 pilnych działań w celu przywrócenia konkurencyjności i utrzymania miejsc pracy w Europie. W lutym br. 73 liderów branży reprezentujących prawie 20 sektorów przemysłu przedstawiło „Deklarację z Antwerpii w sprawie europejskiego porozumienia przemysłowego” belgijskiemu premierowi Alexandrowi De Croo i przewodniczącej Komisji Ursuli von der Leyen.
Przy okazji konferencji, które odbyły się na międzynarodowych targach morskich Baltexpo ukazał się raport dotyczący Portów Morskich o nazwie: „Wolumen czy zmiany jakościowe – gdzie szukać wartości?”. Raport został przygotowany przez firmę Actia Forum i przekazuje interesujące informacje na temat działań inwestycyjnych portów morskich.
Dla przedsiębiorstw jest ważne rozważenie ryzyka klimatycznego w szerszym kontekście skutków środowiskowych i społecznych a w szczególności narażenie ich łańcuchów dostaw na to ryzyko, ostrzega United Nations Global Compact w najnowszym raporcie „Just Transition In Supply Chains”.
Śmietniki na kartę, panele fotowoltaiczne, zielony wodór, wykorzystanie bio odpadów, to tylko kilka z elementów transformacji świata odpowiedzialnego za kondycję planety. Zdając sobie sprawę z degradacji zasobów naturalnych i ekosystemów, do jakiej prowadzi konsumpcjonizm, zmuszeni jesteśmy do dyskusji i podejmowania realnych działań w celu minimalizowania strat dla środowiska.
Zawirowania i załamanie morskich łańcuchów logistycznych w czasie pandemii Covid-19 i po rosyjskiej napaści na Ukrainę wywołały dyskusję na temat deglobalizacji i konieczności powrotu do skracania odległości między dostawcami a rynkami. Jak zwykle, zanim doszło do realizacji pomysłów zaczęły się dyskusje i rozważania na temat możliwości powrotu do produkcji lokalnej. Realne działania są korygowane przez żądzę zysku i strategie cięcia kosztów.
Transport przeżywa w ostatnim czasie istotne zawirowania wciąż wpadającą w nowe mutacje pandemią koronawirusa oraz sankcjami wprowadzonymi na Roję po napaści tego kraju na Ukrainę. Okazało się, że zatory na ostatniej mili w porcie, centrum logistycznym czy terminalu wywołują globalne zawirowania na wiodących rynkach przemysłowych zarówno po stronie podażowej jak i popytowej.
Podczas gdy globalne wielkości handlu węglem utrzymały się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku, to przewozy w wzrosły o 6,6% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. twierdzą eksperci AXS. To informacja, że kupujący są zmuszeni do zakupów z kopalń położonych na większych niż dotąd odległościach.
Już od dłuższego czasu Unia Europejska promuje ideę żeglugi bliskiego zasięgu oraz hasła „z lądu na morze” (ang. „from land to sea”). Wynika to z chęci odciążenia dróg lądowych i tym samym kosztów infrastrukturalnych, konsekwentne zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i tym samym uzyskanie pozytywnego wpływu na środowisko. Były to dotychczas główne argumenty wspierania tej formy żeglugi.
Zmasowany atak ukraińskich dronów na Sewastopol. Rosja wysłała Flotę Czarnomorską
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink