3 września 1935 r. „Dar Pomorza” powrócił do Gdyni, kończąc trwający prawie rok pierwszy rejs polskiego statku dookoła świata. Poza względami szkoleniowymi, to przedsięwzięcie miało duże znaczenie polityczne i propagandowe.
W artykule takie aktualne wydarzenia ze światowej gospodarki morskiej jak blokada Morza Czerwonego przez jemeńskich rebeliantów, groźba zamknięcia Cieśniny Ormuz, przez którą przechodzą statki z ropą i gazem czy w końcu reperkusje trumpowskich wojen celnych zostaną zaprezentowane przez pryzmat głębszych przeobrażeń globalnej gospodarki, jej tąpnięć i przełomowych punktów krytycznych. Wedle autora nie ma łatwych rozwiązań trapiących nas problemów, może jednak warto chociaż zrozumieć ich źródła.
Nie żyje Danuta Kobylińska-Walas - pierwsza w Polsce kobieta kapitan żeglugi wielkiej. W grudniu 1970 r. pod jej dowództwem MS Bieszczady, cumujące w Stoczni Szczecińskiej, pomagały strajkującym robotnikom. Stwierdziłam, że podejmę każdą, nawet najtrudniejszą pracę, byle na statku - mówiła w jednym z wywiadów.
19 czerwca 1930 r. trójmasztowy żaglowiec Dar Pomorza po raz pierwszy wpłynął na redę portu w Gdyni. Od lat 30. do lat 80. XX w. służył Polskiej Marynarce Handlowej jako jednostka szkoleniowa dla studentów Szkoły Morskiej. Dziś jest obiektem muzealnym i cumuje przy gdyńskim skwerze Kościuszki.
W Wyższej Szkole Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni odbyła się V edycja konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych", organizowana przez Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój”. W jej trakcie miało miejsce podpisanie porozumienia o współpracy między uczelnią a portalem GospodarkaMorska.pl.
W piątek, 23 maja 2025 roku w Gdyni, w murach Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego, odbędzie się V edycja konferencji „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych”. To wydarzenie, które od lat łączy świat nauki, biznesu i administracji, w tym roku nabiera szczególnego znaczenia w kontekście gwałtownych zmian geopolitycznych i gospodarczych, jakie obserwujemy na świecie.
W tym tygodniu Urząd Morski w Gdyni podpisał cztery umowy na realizację zadania pn. „Rozpoznanie i ewentualna neutralizacja materiałów niebezpiecznych zalegających na dnie Morza Bałtyckiego w wybranych lokalizacjach”. Podczas prac, zbadany zostanie obszar dna Bałtyku o łącznej powierzchni ponad 900 km2.
Arktyka zawiera 13% nieodkrytych światowych zasobów ropy naftowej i 30% nieodkrytego gazu ziemnego, kontrolowanie Grenlandii ułatwia dostęp do zasobów naturalnych.
Historia „Rejsu Roku” to w praktyce historia całego polskiego żeglarstwa morskiego od roku 1970. Listy laureatów to kompletne listy najwybitniejszych polskich żeglarzy, którzy kiedykolwiek pojawili się na morzach.
Grudniowe spotkanie Jury Nagród Honorowych „Rejs Roku – Srebrny Sekstant” w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni zakończyło się wyłonieniem laureatów pięćdziesiątej piątej edycji tego prestiżowego konkursu. Wśród wyróżnionych znalazły się wyjątkowe przedsięwzięcia osiągnięć polskiego żeglarstwa – od wyczynów sportowych po działania edukacyjne i promocyjne.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem