Trzeci - największy zbiornik w świnoujskim terminalu przeszedł testy szczelności. Próby odbyły się przy użyciu wody morskiej. Ostateczny wynik sprawdzianu wyszedł pozytywnie.
18 sierpnia 2023 r. spółki Gaz-System i Orlen podpisały umowę na usługi regazyfikacji Terminalu FSRU w Zatoce Gdańskiej, który będzie stanowił ważny element infrastruktury importowej gazu dla Polski i regionu Europy Środkowo-Wschodniej.
Bezpieczeństwo paliwowo-energetyczne Polski było i jest dla nas priorytetem - zadeklarował w piątek prezes Orlenu Daniel Obajtek, odnosząc się do zawartej przez koncern umowy z Gaz-Systemem na rezerwację 100 proc. udostępnionych zdolności regazyfikacyjnych planowanego pływającego terminala LNG.
W marcu br. odbywała się niewiążąca procedura badania rynku dla zapotrzebowania na dodatkową zdolność regazyfikacji pływającego terminalu FSRU, który ma stanąć na wodach Zatoki Gdańskiej.
Od strony infrastruktury przesyłowej i regazyfikacyjnej Polska jest "całkiem dobrze przygotowana" na kryzys gazowy w 2023 r. - ocenili we wtorek analitycy banku Pekao. Problemem może być niedostateczna podaż LNG, a to oznacza, że ceny gazu wiele nie spadną.
Kilka dni temu do Niemiec przybyła kolejna jednostka FSRU, czyli pływający terminal regazyfikacyjny. Terminal w Wilhelmshaven oficjalnie otwarto 17 grudnia. Jest to inwestycyjna odpowiedź na uzależnienie gospodarki naszych sąsiadów od gazu importowanego z Rosji. Pozostałe dwa terminale LNG będą zlokalizowane w portach Lubmin i Stade.
Dostawy gazu dla Bułgarii są zapewnione tylko do końca września; w tej sytuacji negocjacje z Gazpromem w sprawie wznowienia eksportu surowca są nieuniknione - poinformowali w poniedziałek tymczasowy wicepremier Christo Aleksiew i minister energetyki Rosen Christow.
Gaz-System podjął decyzję o zwiększeniu od lipca 2022 r. rocznych możliwości załadunku na cysterny skroplonego gazu ziemnego w terminalu LNG w Świnoujściu o dodatkowe 55 tysięcy ton.
Hiszpania mogłaby magazynować i regazyfikować jedną trzecią gazu potrzebnego Europie, jednak do tej pory brakuje wystarczających połączeń rurociągowych ze środkowoeuropejskim systemem gazowym - napisał „La Razon” w poniedziałek.
Transport morski stanowi dominujący element międzynarodowego łańcucha dostaw. Według raportu przedstawionego w tym roku przez Europejską Agencję Środowiskową wraz z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa na Morzu, transport morski odpowiada za 77 proc. handlu zewnętrznego UE oraz 35 proc. handlu wewnętrznego państw unijnych. Z tego względu wywiera globalny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również (i być może przede wszystkim) na środowisko.
NATO organizuje pierwsze spotkanie w sprawie Sieci Krytycznej Infrastruktury Podwodnej
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem
Fincantieri otworzy spółkę w Arabii Saudyjskiej
Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski
Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?